lördag 31 januari 2009

Läslördag

Idag är ingen livad dag precis. Sonen är fortfarande sjuk med feber och en väldigt envis hosta. Gick upp strax efter 8 i morse och ringde upp jourcentralen. Fick en telefontid med dem 11.30 då dom ringde upp mig och vi konsulterade med varandra hur vi skulle göra. Gick igenom hela vårt medicinförråd för att hitta vad vi bäst hade hemme för att lindra hans besvär. Att komma dit var ingen idé tyckte dom eftersom detta är de vanliga symtomerna för årets influensa. Men skulle han få ont då han andades eller blev sämre var vi välkomna. Så vi har hållt oss hemma förutom en tur till mamma för att lämna en del saker hon ska sälja på en loppis i morgon.

Jag låg i sängen och läste ända till kl 14. Blev helt fast i boken jag bloggade om innan och har nu klickat hem den senaste boken "Nattfåk"

Ser fram emot att få sätta ögonen i den. Jag älskar när man hittar såna här riktiga pärlor.

Jag är riktigt megatrött idag. Antar att det har med magen att göra som hade ett rejält anfall i morse, men det kan lika gärna vara för att jag kanske låg så länge idag och slappade. Jag vet inte.
Har i allafall njutit av en underbart god maträtt idag och sånt piggar alltid upp. I allafall för stunden :o))

I morgon tar vi ev en tur till loppisen för att se hur det går.


Ha en trevlig lördag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars sonen då! Hoppas att ni andra slipper undan nu då. Bra tips på böcker, har aldrig hört om dem.