torsdag 22 januari 2009

Ge mig förslag

Vad ska du äta för gott i helgen? Jag saknar lite nya recept på goda rätter.
En av dagarna funderar jag på att ugnsbaka färsk lax, men vad ska vi äta dom andra dagarna?
Har du något sånt där jättesmarrigt recept att dela med dig av?

I kväll är sonen med en kompis på Frölundamatch på Scandinavium. Hans första. Hans mamma och pappa är ju tyvärr rätt tråkiga när det gäller det där med idrott. När hans pappa körde hem honom från tennisträningen för att snabbt duscha och äta hade han sagt "pappa, jag vet inte om jag är svettig i händerna för att jag har tränat eller för att jag är så pirrig för att jag ska på match" Tänk vad roligt för honom!!

Under tiden han gjorde sig iordning för den stora upplevelsen tittade jag på medan hans tvillingsyster började sin karrär som tenniselev. Hon har spelat en termin för några år sen, men tyckte det var trist. Idag efter träningen tyckte hon det var jätteroligt!! Så mina lediga torsdagseftermiddagar kommer i fortsättningen vikas åt tennisträningar. Först 16 till 17 och sen 17 till 18.

Nu hoppas jag på många goda recept från er!

3 kommentarer:

Milla sa...

Det här receptet från Matklubben på Mexikansk kycklingratäng är väldigt poppis hos oss, fast 1 kilo file brukar jag inte ta, känns massor för 4 pers. jag brukar tex ta en färdiggrillad kycklig och dela i småbitar och det räcker gott.
http://www.matklubben.se/recept/mexikansk_kycklinggrataeng_5118.html

maloppa sa...

Gjorde indisk mat för ett tag sedan ur en sån där bok man får med tidningen. Jättegott!
Mailar över receptet, kram Maria

Caroline sa...

Jag orkar inte skriva av mitt pajrecept, men den här pajen är väldigt lik. Det blir nog precis lika bra.

Prova gärna
http://www.recept.org/Kycklingpaj_med_chilisas.html