torsdag 1 januari 2009

Första dagen

Första dagen på ett nytt år!
Min mage har börjat krångla igen, jag har Ulcerös colit, och i morse protesterade den vilt. Ingen bra start på en ny dag, ingen bra start på ett nytt år.......
Jag hatar att något ska få styra mig så efter det värsta hade lagt sig tvingade jag med mig själv ut på en promenad. Inget blir ju bättre av att jag kurar ihop mig i soffan och känner mig uppgiven.
Vi hade en trevlig nyårsafton. I år valde vi att bara fira med en familj. Lungt och skönt. Våra barn är såpass stora nu så dom försvann iväg och sysselsatte sig hela kvällen. Killarna spelade hela kvällen och tjejerna tittade på film. Våra äldsta barn var iväg på egna firanden. Iår hade vi valt bort fyrverkerier. Köpte stora tomtebloss till barnen bara som vi tände i samband med att vi skålade in det nya året utomhus och tittade på alla andras raketer. Våra hundar var nog tacksamma över att slippa ha smällar så nära, men visst reagerade dem ändå.

Tiden går fort när man har trevligt och vips var kl 2 och våra vänner åkte hem. I morse sov vi länge och även om inte dagen startade bra så hoppas jag att detta blir ett bra år.

2 kommentarer:

Vicki sa...

Inne och kikar i din blogg. Sätter ett litet avtryck att jag varit här.

Hur många barn har du och hur gamla är dem?

Vicki

Anonym sa...

*Svar till mammatillflera:* Visst är *Amarone* ett smarrigt vin? Synd att det är så dyrt.