onsdag 7 januari 2009

Egen remiss

Vardagen är ett faktum! När jag åkte hemifrån klockan 6.15 i morse låg resten av familjen och sov så gott. Rätt skönt att veta att dom kunde ta dagen som dom ville och på så vis själv slippa fundera över hur dom kom iväg till skolan eller hur dom hade det under dagen. Nu var pappa hemma med dem och dom kunde njuta av sin sista jullovsdag. På jobbet hade vi det lungt. Bara 7 barn av 12 möjliga. Slutade dessutom kl 14 så vardagen startade mjukt kan man säga. Det som är bäst är att magen klarade det bra. I allafall idag.....
Idag har jag varit i kontakt med ett stort sjukhus i grannstaden dit jag egentligen vill komma för min tarmsjukdom, men som givetvis kräver en remiss. Jag blir tokig på denna krångliga väg för att få rätt till professionell hjälp. En sköterska informerade mig om att jag kan skicka en "egen remiss" !!!! Så nu har jag skrivit en egen remiss och ska skicka iväg och sen hoppas att läkaren som bedömer dessa anser att jag kan få komma till dom. Känns som rena lotteriet. Just nu känns det som att jag är villig att sätta mig på akuten till det sjukhus jag vill för att få komma till en bra läkare. Sorgligt, men sant.

Kram!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Egen remiss låter lite skumt måste jag säga. Men det kanske är nåt nytt som jag missat ;)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Nämen vad hemskt det lät! Att måsta göra en egen remiss...
Vad jobbigt med krångel! Hoppas du får en bra läkare och snabbt får veta ved det är så du kan få rätt hjälp. Det är inte roligt att må dåligt.

KRAM från Eva

Anonym sa...

Vad härligt att din första dag gick bra... en rätt lugn och skön start känns alltid bra.

Att skicka en egen remiss är något som jag inte har hört talas om. Men det låter ju otroligt bra måste jag säga. Du måste berätta mer om det sedan - om det fungerade så att säga.

Kram Kram

Camillas blogg sa...

Hejsan!!

Har heller aldrig hört talas om att man kan skriva sin egen remiss..hoppas det fungerar iallafall, så att du kommer till snabbt, och till en bra läkare!

Så flitig du har varit med din nya blogg. Så många inlägg! Jättekul!! :)

Vi hoppas också på en träff med er i år. Hade varit så kul!

Ska säga till J att hon mailar din J. Min J´s mailadress fungerar inte just nu, så vill hon maila kan hon göra det till min mailadress!

Kram Camillla