lördag 17 januari 2009

Isbad

Nu ska jag skynda mig att skriva ett inlägg medans jag mår bra. Jag tycker den sista tiden genomsyrats av klagande gnälliga inlägg i bloggen och så vill jag egentligen inte ha det även om det är skönt att skriva av sig.
I morse plockade jag bort det sista adventsstjärnorna, kransarna m.m
Kl 12 hade jag och sonen tid för klippning. På vägen hem tog vi med oss sonens kompis som varit i Cape Verde i två veckor.
Hemma hade maken kommit hem från sin jakttur med gubbarna och haft en trevlig stund i skogen med korvgrillning, jaktsnack m.m Han hade fixat matsäckktill oss så vi tog med oss yngsta dottern, makens bror och hundarna och åkte ut till ett fint ställe vid havet här.
Isen har börjat lägga sig.
Det är sällan man är vid havet vintertid, men det är fint även då. För en gång skull tog jag med kameran, men efter ett fåtal kort tömdes batteriet pga kylan så det blev inte så många tagna. Det smakade iallafall underbart med mackor och varm chocklad i kylan. Kaffet förbelv orört för chocklad är ju sååå gott att dricka ute när det är kallt. Vi gick en rejäl vända och vår stora hund, den tokan, hoppade i havet och simmade efter en svan!!! Inte bra att bada i den kylan, men som tur var orkade hon tillbaka och verkade lika pigg och glad som innan isdoppet. Vi fick en rejäl vända innan vi kom tillbaka till bilen och körde hem.

Det var svanar överallt i havet. Fy attans vad kallt att vara svan.

Nu har vi precis ätit middag och ska slappa framför tvn.

Kram!

1 kommentar:

Milla sa...

Dyka efter en svan... jisses... Lät som en härlig dag, ha en god kväll, jag ska bara slappa här men uselt på tv är det numera alltid, tur man har en bok att läsa eller vad det nu blir.