söndag 18 januari 2009

Promenad

Idag är det riktigt ruggigt väder ute igen. Nollgradigt med lite lätt pudersnö (kanske att överdriva egentligen) och grått i luften. Vi trotsade vädret och gick 5 km med hundarna efter att vi lämnat av dottern hos en kompis. En rask promenad så nu har både vi och hundarna fått dagens motion. Vår bad (och svan) tokiga hund mår efter gårdagens icke beviljade havsbad bra. Var rädd att hon skulle få vattensvans av sitt kallbad, men hon klarade sig. Denna tur förblev hon kopplad för i slutet av turen finns en mindre sjö full med olika typer av vattenfåglar och vem vet om inte gårdagens bad hade upprepats. Fast när vi kom dit så var det faktiskt is på sjön så blöt hade hon troligen inte blivit. Till vår förvåning ser vi en pappa med två små barn åka skridskor på sjön. Vi har nollgradigt idag och har bara haft två dagar med mellan -4 och -8 grader därinnan plusgrader. HUR vågar man åka skridskor på en sån is????? Rent livsfarligt. Hade med mig kameran idag med, men samma sak som hände i går hände idag, batteriet laddades ur. Ska man inte kunna fotografera när dte är lite kyligare? Hur bär man sig åt?
Tanken är att jag skulle städa nu, men jag lockas inte av den tanken :(
Idag blir det färsk pasta och sås med ädelost, bacon och broccoli. Hinner jag ska jag slänga ihop en blåbärspaj till efterrätt.

Hoppas du haft en trevlig helg!

3 kommentarer:

Lisa sa...

jag undrar också hur man vågar gå på isen nu när graderna varierar så. hos oss fiskade de, pimpla kanske det heter, mitt ute på sjön. Ha en fortsatt trevlig söndag. Här hemma fick jag äntligen lite ork att städa till slut :)

Anonym sa...

Ja vi har också varit ute och promenerat idag, det var riktigt skönt att komma ut även om det såg grått och trist ut.
Samma sak såg vi, här i Skåne är det ett par plusgrader och samma igår, inatt var det runt 0gr, och två barn åker skridsko på dammen! Fattar inte hur de vågar??

Anonym sa...

Ja man måste vara försiktig på isarna... det kan vara livsfarligt !

Och att han tog med sig barnen på isen dessutom...

Kram Kram