fredag 9 januari 2009

Tomtar


Härligt med så kort vecka. Alldeles lagomt att mjukstarta med. Slutade dessutom redan kl 13.30 så när jag kom hem fikade jag med mina nyss hemkomna 12 åringar och sen gick vi en långpromenad i skogen så hundarna fick springa av sig.

Sen fick vi plockat bort julen. Jag har nog aldrig tidigare haft gran kvar så länge, men vi har heller aldrig tidigare haft en så otroligt fin gran och den har heller aldrig tidigare varit klädd i enbart vitt, silver och guld så det är nog därför den varit så långlivad denna jul. Tomtarna har oxå fått flytta ner i sina kartonger igen. Lika mysigt som det är att plocka fram dem lika härligt är det att få tillbaka dom rena fräscha ytorna när julsakerna tar plats på vinden igen. Ändå har jag minimera antalet rejält och har bara framme de fina Rolf Berg tomtarna och äpplena, nissarna från Cult design och min farmors handmålade tomtar. Granen från Sia gillar jag oxå + tygtomten från Hemtex.
Nu ska vi snart äta kebabrulle och pizza. Det blir en lat fredag med köpmat, men ibland är det mysigt att få göra så. Annars består antagligen kvällen av tvsoffan. Ska kolla på Let´s dance.
Helgen är än så länge ett oskrivet blad. Kanske ryker adventsstjärnorna då ;o)
Vad ska du göra i helgen?
Ha en mysig fredagskväll!

7 kommentarer:

Lisa sa...

Skönt att få undan lite va? Precis vad jag ska göra i helgen, ta det sista...men som sagt stjärnorna blir svårare så jag får se hur det blir. Trevlig helg på er med! Lets dance snart.

petra sa...

Jag tog undan det mesta i helgen. Ganska skönt att bli av med det, även om jag älskar julen.

Elias fyller år på onsdag så vi brukar plocka undan tidigt för att det ska bli vanlig födelsedag.

kebabrulle och pizza. mmmm, det e inte fel. Här blev det Tacos ikväll som barnen önskat.

Nu börjar snat lets dance så nu ska vi plocka fram lite gott.

ha en bra helg

Mindi sa...

Det var inte så mycket julpynt. ;)
Jag har samma tomtar. :)
Här åker inte julen ut förrens den 20:e - det håller jag hårt i för barnens skull. ;) I år har vi dockt slängt ut granen och det var för att det hände en olycka på julgransmattan. ;)

M I N D I

Susihus sa...

Ja visst är det skönt att få bort julen. Vi städade ut allt i tisdags och idag har jag varit och köpt orkidéer och tulpaner så nu känns det lite vårigt fräscht. När jag var ute på långpromenad med hundarna på förmiddagen så var det fågelkvitter, barmark, solen sken och +4 grader, kändes som vår! Ha en toppengo helg. KRAM

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jag har gjort som dig, tagit bort allt utom granen. För jag säger som dej, aldrig har granen varit så fin som i år.

Trevlig helg!

KRAM från Eva

Milla sa...

Härligt med "kortvecka", jag är helt slut efter 3 arbetsdar...
Vi städade bort julen i tisdags, tidigare än nånsin och skönare än nånsin var det !
Rolf Berg tomtarna är så fina, de görs ju alldeles där jag bor, en mil härifrån i Torshälla och trots det äger jag knappt nån själv...
Knasigt!
Här är helgen också ett oskrivet blad, visst är det skönt! Kram Milla

Anonym sa...

Vilken härlig tomte samling du har !

Din gran låter väldigt vacker och jag förstår att du ville behålla den så länge som möjligt.

Själv hade vi hela fyra granar i vardagsrummet i jul. En stor som var klädd i rött, en lite mindre som var klädd i silver, en som var klädd i guld och lite rött och sedan en bordsgran som var klädd i små gröna, blåa, röda och guldkulor.

Kram Kram