torsdag 15 januari 2009

Grinig?


Veckan är nästan slut och man fattar ingenting. Idag slutade jag redan 13.30 och det var väldigt skönt. Hade ett "anfall" med min mage idag och det är nog hittills det jobbigaste så det var skönt att vara hemma även om jag inte direkt vilat. Handlade på hemvägen och köpte mig en bukett tulpaner bara för att pigga upp mig och min knäppa mage ;o)När jag kom hem tog jag med mig stora vovven och gick en långpromenad i skogen. Hon är mitt dåliga samvete nu när jag jobbar ute så jag försöker prioritera henne och lillvoven så mycket jag kan. Dom andra dagarna i veckan har jag plockat in dom i bilen och kört till villaområdet här intill och promenerat där. Vi bor ju på landet och här är mörkt som i en sotarr**på em/kvällarna. Denna vecka har vi nästan haft mörkt även dagtid. Verkligen ruggiga dagar. Idag däremot hade vi lite minusgrader SOL och blå himmel. I morgon skulle vi få -8 såg jag precis på TV. Här är tvära kast.

Vi har precis ätit middag och nu har maken tagit med barnen till sina föräldrar. Hans mamma fyller 70 år idag. Jag valde att inte följa med. Dels pga min mage, men även för att jag blir så tröööööött på den sidan släkten. Vi har frågat (som alltid) om det ska vara något kalas, men nej, hon vill inte firas , hon orkar inte fixa något, hon vill ABSOLUT inte ha presenter ,inte ska vi bry oss om det bla bla bla bla Detta gör att hennes barn varenda eviga gång har ett jättejobb för att hitta på vad dom ska köpa för givetvis vill dom gratulera sina föräldrar när dom fyller på något vis. Detta har dom nu ältat telefonledes i mååååånga dagar och i många turer tills dom kom fram till vad dom skulle hitta på, men kalas skulle det inte bli. NU, för någon timma sen, ringer dom och frågar om vi vill komma dit och äta tårta!!!!!! Jag blir sååååååå trött!!! Antingen vill man bli firad och bestämmer dag för kalas eller så låter man bli, men att jämt säga en sak och sen göra en annan börjar irritera mig.

Vem vet, jag är kanske extra grinig idag eftersom det varit jobbigt. :o((

2 kommentarer:

Lisa sa...

Håller med dig till helt och hållet.

✿Ewa sa...

Man får bli irriterad och stå över besök hos släkten när dom är så otroligt otydliga om sin vilja...

Sköt om dig och var rädd om magen.

Ha en skön helg!