fredag 2 januari 2009

Skor

I morse var jag hos doktorn. Höll på att försova mig och åkte dit utan frukost. Är det inte typiskt att den morgon man måste upp i tid, ja den natten och morgonen sover man ruggigt bra!!
Efter en timmas besök hos läkare, labb osv har jag då en remiss ivägskickad och det är bara att vänta på en tid till kirurgen. Under den tiden behöver jag alla tummar som kan hållas för att jag inte ska bli sämre.
På vägen hem köpte jag med mig färska frallor och så åt vi frukost tillsammans när jag kom hem.
Därefter åkte vi in till vår lilla stad för att fixa vinterstövlar/kängor till våra 12 åringar. Idag var det -9 grader så det var bara att inse att köpet var nödvändigt. Hittade ett par snygga svarta mockastövlar från Vagabond till dottern. Går att vika ner skaftet och då kommer en mönstrad rand i rött fram. Alltså två olika utseenden på stöveln. 1000:-, men nedsatt till 700:- Sonen är alltid ett dyrt kapitel då det gäller skor. Han sliter skor som andra byter underkläder......nästan. Till honom fick vi tag på ett par Ecco, en svart känga. Ord pris 1350:-, men eftersom säljaren var min gamla klasskamrat och det var sista paret tyckte hon jag kunde få dem för 1100:- Det tackar vi för! Så vi gick därifrån varma om fötterna och 1800:- fattigare.
Sen åkte vi hem till kusinerna och åt lunch.
Nu har vi precis ätit middag. Nästan hela familjen är samlad. Yngsta dottern är på party, men i istället finns det en styck pojkvän här så huset är fullt ändå.

Önskar er alla en trevlig fredagskväll!

1 kommentar:

maloppa sa...

Vilken tur att du fick tag på vinterskor, något år tidigare har det varit fullständigt omöjligt att hitta något så här "mitt i vintern".
Lilleman är på bättringsvägen och jag har stått i köket i tre timmar och gjort sushi som slukades med glädje av alla fem. Skall tilläggas att när jag flyttade ner för nio år sedan åt hans barn inte fisk och nu älskar hans yngsta och även tjejen sushi.
Vi får försöka ses en annan dag när vi alla känner oss friskare.
Ha en härlig helg!