lördag 3 januari 2009

Bowling


Jag kan än idag komma på mig själv med att gå och småflina när jag tänker på gårdagens film. Jag ÄLSKAR när jag hittar såna där filmer som får mig att känna så. Så........har ni några på lut så tipsa mig gärna.

Idag tog vi en rejäl sovmorgn och jag sov sååååå gott när jag upptäckte att kl var 10. Hur kan man sova så gott när kl är 10?!? Klockan blev nog 10.30 innan vi steg upp. Maken rastade hundarna och jag fixade frukost. Ibland eller rättare sagt för det mesta så kan jag bli lite stressad över att jag sover bort dagen och ställer klockan för att komma upp, men just nu när min mage strular tänker jag faktiskt låta min kropp bestämma tempot. Detta är tyvärr en sjukdom som brukar behandlas med mediciner + just VILA.

När vi blev klara efter fukosten tog vi med hundarna och åkte in till vår lila stad. Köpte färsk lax och örtsås. Sen gick vi en promenad med hundarna. Nyttigt med lite miljöträning för hundar från landet som våra är :o) Men man träffar ju så mycket folk man känner så det blir ju så många stop så vi kom inte speciellt långt. Därefter körde vi och hämtade vår yngsta dotter och hennes kompis från kompisen som hade partyt i går kväll.

Nu har vi precis fikat och strax ska vi åka och BOWLA med min bror och hans familj. Det är länge sen jag bowlade och det värsta är att jag slagit vad med näst äldsta dotterns pojkvän om att jag ska klå honom. Vinner han ska jag fixa revben som jag en gång bjöd på och som han älskade. Problemet är bara att jag inte kommer ihåg vilket recept jag använde och jag misstänker att jag kommer att behöva det ;o)

Efter bowlingen följer min brors familj med hit och vi ska bjuda på Thailax. Underbart god lax. Till det en krispig lite ovanlig sallad, örtsås och potatis.
Önskar er alla en skön lördag!!!

1 kommentar:

Lisa sa...

Thailax? Det måste jag få receptet på :) Hoppas det lugnar sig med magen din snart. Har du träningsvärk efter bowlingen nu? ;) Det får alltid jag...