söndag 18 januari 2009

Ädelostsås till pasta

Idag åt vi färsk pasta med ädelostsås till. Såååååå GOTT!

Jag har inget färdigt recept att gå efter utan idag tog jag

ca 3 dl matlagningsgrädde
en skvätt av den mängden rörde jag ut 2 msk vetemjöl i och hällde i.
Kokade ett halvt stånd broccoli
Klippte ett ½ pkt bacon i småbitar och brynde rätt hårt.
I matlagningsgrädden hällde jag ett ½ pkt färdig riven Ädelost och lät osten smälta.
I med 1msk kinesisk soja och när såsen puttrat ihop hällde jag i broccolin och baconbitarna och lät allt bli genomvarmt.

Jättegott blev det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta måste jag bara testa... har alla ingredienser hemma dessutom (hur lätt kan det blir... hi hi). Jag älskar sådana här enkal och snabba goda recept och jag vet att du är en guldgruva när det gäller alla möjliga recept vännen !

Kram Kram