lördag 24 januari 2009

Lördag

En låååång välbehövlig sovmorgon. En lika lång frukost där allt fanns att välja på (jag älskar helgfrukostar).

Sen gjorde vi oss iordning och åkte in till vår lilla stad där vi fyndade lite på rean. En vändbar täckväst och två t-shirtar till sonen, ett partylinne och en kort "innejacka" till ena dottern. Summa 158:- !!! Fynd är gott för plånboken!

Ärendet vi egentligen hade var att köpa färsk lax och örtsås i fiskvagnen. Detta ska tillsammans med färska sparris med en dutt olivolja och riven parmesan och kokta potatis utgöra vår middag idag. Ett kallt gott vitt vin hade gjort rätten komplett, men min mage sätter stop för alkoholintag och lika bra är väl det eftersom äldsta dottern ska på fest ikväll. Då är det bra att vara körklar om man skulle behövas.

Nu är vi precis hemkomna från en långpromenad i vår skog. Maken, jag och våra två hundar. Vädret är grått, trist och blött!! Det är skönt att vara ute ändå, men jag önskar hit lite ljus och sol!!!

Lite kort från vår promenad. Längtan efter en ny kamera är STOR!

1 kommentar:

Lisa sa...

själv har jag inte gått ut idag, det såg ändå friskt och skönt ut på bilderna. Vad har du för kamera?