tisdag 27 januari 2009

Maja

Detta är INTE vår Maja, men hon påminner mycket om katten på bilden.

Idag är ingen rolig dag.
Sonen vaknade med feber efter en hostig natt och kanske är det årets influensa som fått fäste i vår familj.

Men det som gör dagen alldeles särskilt deppig är att vår gamla goa katt Maja Gräddnos fått somna in. 16½ år gammal.
Vi har sen en tid tillbaka märkt att hon kräks en del och i går visade hon att hon har UVI, jo, hon visar oss faktiskt detta och har gjort förr. Hon är en mycket intelligent katt. Nu i em har maken varit hos veterinären med henne för att råda oss hur vi ska göra. Åldern spelar ju in ganska mycket här. Veterinären rådde oss att ta bort henne. Troligen är det njurarna som är dåliga och detta är inget ovanligt hos en så gammal katt.

Katthimlen är nu en mycket snäll och tillgiven katt rikare och vi kommer att sakna henne massor. Speciellt sonen som var hennes bästis och sovkamrat. Jag ska aldrig mer ha en katt. Det finns ingen katt i världen som kan mäta sig med vår Maja.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej usch jag blir sorgsen när jag läser... Hoppas det känns som ni ändå fick den bästa tiden med Maja :)
SV: Roligt att du ville vara med och tävla!
Lycka till :)

Susihus sa...

Huuu så hemskt, jag får rysningar när jag tänker på det. Ha en så bra dag som ni kan ha. KRAAAM

maloppa sa...

Skickar en bamsekram till dig o familjen. Vet mycket väl hur jobbigt det är när ett älskat husdjur går bort, de är ju precis som familjemedlemmar. Jag bävar för den dagen vår älskade hund inte finns kvar hos oss.
Maja får väl krypa upp i knät på svärfar där uppe i himlen så länge...
Kramar

Camillas blogg sa...

Nä, inte orkade jag med det. Har man någon infektion, så är man väl extra infektionskänslig. Hann jobba en dag denna veckan..på kvällen blev jag magsjuk IGEN!! För 4:e gången på 9 månader. Är SÅ trött på det! Har varit hemma 2 dagar på jobb nu..magsjukan bra, men halsontet och huvudvärken försvinner inte. :( Men jag går tillbaka på jobb imorgon..kan inte vara hemma mer nu pga seg förkylning..verkar som den kan hålla i sig ett bra tag till. Kaos på jobb- många sjuka.
Längtar till våren nu!

Kram Camilla

Piffa och Puffa sa...

Vad ledsen jag blir då jag läser om er älskade katt. Vet hur det känns för vår hund dog i somras.
Varma kramar Anette

Lisa sa...

maja får det nog bra i katthimlen