lördag 10 januari 2009

Morgan

Denna dag har inte varit speciellt givande. Kände av magen en del i går kväll och det var väl väntat efter en kebabrulle och lite snacks därefter. Jag VET ju att jag kanske ska avstå dom där grejerna egentligen, men så när man mår bra för tillfället så är det så lätt att äta det där lilla extra som övriga familjen vill sätta tänderna i. Sov i allafall bra, men sen fortsatte kramperna några timmar på morgonen innan magen gav sig och jag började känna mig okej. Har varit lite trött idag. Vet inte om det beror just på "anfallet" eller om jag kanske ändå hade varit det. Maken var ute och jagade i morse så fm förflöt lungt här hemma och vi väntade hem honom innan vi beslutade oss för dagens aktiviteter. Blev inte så mycket av det hela. Vi bakade lite.

Chockladbollar och amerikanska muffins och så bjöd vi hit min mamma och hennes man. Muffinsen gjorde vi med två fyllningar. Dels hallon och dels chockladknappar från Odense. Har jag aldrig testa tidigare, men det blev bra även om jag ska lägga dem längre ner i smeten nästa gång.

Såg ni Let´s Dance igår? Vad duktig han var, Morgan Alling! Tror han överraskade många där i tvsoffan. Han och Magnus Samuelsson var dem som överraskade mig. Däremot hoppas jag att Kitty är den som kan få lämna programmet nästa gång. Vilken pratkvarn och snurra.

Vill tacka alla som är så gulliga och lämnar en kommentar när ni varit här. Ni är bäst!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Muffinsen ser ju verkligen mumsiga ut! Igår provade vi receptet på kassler i smördeg som du la ut för nån vecka sedan och det var jättegott tyckte alla i familjen så det kommer vi att göra om. Tack för tipset!

Lisa sa...

Ja han var verkligen jätteduktig Morgan! Han hade som inlevelse så man blev glad av att se han. Heja Morgan!

Anonym sa...

Här har du en som nästan är som en magnet när det gäller sådana där smaskiga bakverk. Dina ser verkligen goda ut och det är dom garanterat också.

Tyvärr, jag missade Let´s Dance i fredags... vi var på kalas.

Kram Kram