måndag 5 januari 2009

Trettondagsafton

Trettondagsafton, en dag som alla andra, en dag man knappt märker i detta virrvarr av lediga dagar, helgdagar, långhelger och klämdagar. Bad maken pussa på mig när han skulle åka till jobbet 7.30 i morse i hopp om att jag skulle se till att komma upp då, men näe....jag somnade om och vaknade till liv (nästan) vid 10 tiden. Jag är för sorglig just nu alltså. Sover bort all härlig ledighet som alldeles strax är SLUT. Hur fasiken ska jag orka gå upp kl 5.45 på onsdag? Det hemska i det hela är att jag lägger mig inte speciellt jättesent på kvällarna nu och ändå sover jag så länge och så gott. *suck*
Denna trettondagsafton har än så länge innehållt en enorm tvätthög som blivit vikt och hamnat på rätt hyllor, en skogspromenad med stora hunden och lilla dottern, lite handling inför lilla dotterns tjejkväll i kväll. Hennes gäster kommer alldeles strax och här ska bjudas på fläskfilé och pommes enligt värdinnans önskningar. Resten av familjen hoppas få sitta med på middagen, men i allafall jag hoppas pommesen och gör mig lite potatishalvor istället, eller kanske skippar jag det helt och njuter av halloumin jag tänker steka till köttet, tsatsikin och salladen. Blir väl nästan lite GI då va? Har du testar halloumi förresten? Guds gåva till folket!!! :o))
Har lite ångest inför jobbstarten. Inte för att jag inte vill jobba utan för hur min kropp och framför allt mage kommer att klara det :o(( Jag verkligen HATAR att inte ha koll på mig själv.
Vilket fantastiskt upplyftande inlägg det här blev. Hoppas du inte var deppig när du började läsa här för då har jag väl inte gjort dig direkt mycket mer upplyft nu ;o) Men alla dagar och inlägg kan ju inte vara toppen.

Trevlig trettondagsafton kära vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar också hur jag ska orka upp på onsdag!

Anonym sa...

Hej min vän !

Ja det är härligt att läsa att det även finns andra familjer runt om som också slappar och njuter sådana här dagar.

Vad roligt det låter att det blir tjejkväll hemma hos er ikväll. Hoppas att tjejerna får det trevligt.

Men vad är halloumin ? Det verkar vara något som jag missat...

Ha en fortsatt trevlig Trettondagsafton !

Kram Kram