fredag 30 januari 2009

Fredag

Fredag! Visst är det något speciellt med fredagar?
Idag har jag jobbat mellan 6.45 och 13. Vi har måååånga barn borta pga sjukdom så idag hade vi.....TRE...stycken!!! Fick på så vis gjort en massa annat som man aldrig hinner annars.
Körde vägen om yngsta dottern som precis slutade skolan och tog med henne hem.
Sonen är fortfarande sjuk och hemma. Nu är han förmodligen feberfri, men har en ruggig slemhosta. Läser allt jag kommer över på nätet om hur vi ska bli av med detta slem och precis nyligen har han fått blåsa luft i en slang som mynnar ut i en PETflaska med vatten + druckit the med honung. I morgon besöker vi nog ett Apotek för att se vad dom har att erbjuda. Läkare var stört omöjligt att få tid till idag om jag inte ville sätta mig på den öppna mottagningen = minst ett par timmars väntetid.

På tal om läkare så fick jag ett brev med tider för både provtagning och läkarbesök till sjukhuset jag vill till idag. HURRA!!! Äntligen är det igångsatt.
För tillfället mår jag rätt bra. Jag har fortfarande problem, dom blir jag inte av med utan medicinhjälp, men jag har vant mig och lärt mig rätta mig efter dom kan man väl säga. Fast givetvis ser jag fram emot att slippa symtomerna. Fast jag ser inte fram emot stora doser med cortison som jag gissar att detta kommer att innebära :o((
Idag kom min frisörstuderande dotter hem med mina hårprodukter jag inte klarar mig utan. Dom sålde ut på skolan och hon fick betala 100:- styck, i butik betalar jag 175:- styck. Perfekt! Har du några produkter du inte klarar dig utan?

Nu ser jag fram emot en lugn helg. Kommer inte att kunna bli på något annat vis pga sjukdomar.
Vi har en stor skål med färska räkor (ni vet väl att de är som bäst nu i januari/februari?) aioli, bröd och ett gott vitt vin. Vin är väl ingen höjdare för magen just nu, men jag ska smaka ett halvt glas i allafall.
Tillsammans med detta blir det Let´s Dance.

Önskar dig en trevlig fredagkväll!!!
Kram!

Inga kommentarer: