söndag 1 februari 2009

Nostalgi

Idag är en bra dag. Kom upp i tid i morse, slängde i en toning i håret som fick sitta medan jag åt frukost.
Sonen är fortfarande krasslig och äldsta dottern var hemma med honom medan jag, maken och yngsta dottern styrde mot en liiiiten ort norr över för att hälsa på mormor som roade sig som loppissäljare. Tittade in där en snabbis och körde sen vidare till den lilla ort där jag tillbringade alla mina somrar som barn och tonåring. Trots en enorm nybebyggelse så kände jag igen "min" badplats, "mina" krabbställen och "mitt" simskoleställe.
Kallt som attan var det trots en solig dag. Vi ska köra hit en dag i vår när kylan inte är så hård och ta med fika.
Här kommer lite bilder från nostalgitrippen.
Nu ska jag snart ta itu med söndagens middag. Idag ska jag testa ett helt nytt recept.



Inga kommentarer: