tisdag 3 februari 2009

Sjukt

Utan att man tänkt på det har det blivit februari så där hux flux.........
Var tog januari vägen?!
Om 25 dagar är det mars och i den månaden kan man börja ana vår om man har tur. Jag hoppas att vi har tur för jag vill ha ljus och sol. Massor med ljus. Fast det har blivit ljusare. Nu är det tom skapligt ljust när jag slutar strax innan 17.
Sonen har varit fortsatt sjuk. Först IDAG, på dag 8 är han feberfri. Hostan sitter i, men är betydligt lindrigare än tidigare. Vi satsar på torsdag som första skoldag efter den här ihållande influensan. Just som vi förvånades över att ingen av oss andra fem blivit smittade insjuknar maken. Hosta och feber. Ni som har män, vet ju hur SJUK en sjuk man är. Oavsett om tempen ligger på 38 eller 40 så är det konstant sängläge som gäller. Fast egentligen är dom kanske smarta som verkligen vilar när dom är sjuka..........
Nu återstår att se vad som händer med oss andra. Det kan bli en långdragen historia det här känns det som :o((

Idag var jag och tog alla prover inför det stundande läkarbesöket på tisdag. Skönt att ha det gjort! Annars känns det mest som att vi lever i en isolerad glasbubbla som bara består i jobb, mörker och sjukdom.

Kram på er!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hej, du har blivit utmanad...om du vill :)

Mindi sa...

Jo jag vet hur det är med sjuka män....tss. ;) Jag har en sån hemma just nu!!!

I går var jag tvungen att fråga honom om han håller på och dör eller...? Och han svarade helt allvarligt
- Det vet jag ju inte...

Ja ja... ;)

Kramis
M I N D I

Susihus sa...

Ja visst är det härligt att det snart stundar vår...dock har vi fått massor av blötsnö nu. Mannen ligger dunder sjuk hemma, hrmm gäller att hålla sig frisk!

Kram på dig