lördag 7 februari 2009

Fläskfilé

Nu börjar snart familjen rätta till sig........hoppas jag!
Maken är upprätt idag och sonen var i skolan i går om än väldigt blek.
Dagen idag har inneburit en bättre städning av vårt sovrum och vardagsrum. Duschat alla växter, dammsugit bakom och i soffor osv
En tur till Maxi för lite handling och en skogspromenad med hundarna är vad dagen innehållt i stora drag. Har sovit en stund nu på em. Jag blir som klubbad vid 14 tiden dagar jag inte jobbar och är väl ganska säker på att det är min mage som bidrar till det. En av symtomerna för sjukdomen är just en enorm trötthet. Läkarbesöket närmar sig och det ska bli så skönt att äntligen komma under behandling.

Idag har jag lagat en riktig god middag. Hittade den för ett tag sedan någonstans på nätet, men var???

Vet inte ens vad den heter.
Jag tog i allafall fläskfilé och skar i skivor som jag bankade ut rejält. La dem omlott i en ugnsform.

Blandade samman
3 dl grädde
1 dl soja
2 dl sweet chilisås
någon örtkrydda att strö över
och hällde över.
In i ugn 225 grader i 30-40 minuter.
Till detta serverade jag hasselbackspotatis, men jag tror det kan vara en hejdare med ris till denna rätt istället.
Salladen är gjord av

Babyspenat
Ruccolasallad
fetaost
valnötskärnor
honung
balsamvinäger
flingsalt
Till efterrätt blev vi bjudna på tårta gjord av näst äldsta dottern



3 kommentarer:

maloppa sa...

Ser jättegott ut, vi hade gäster igår och gjorde thailändsk kyckling med röd curry o cocosmjölk, wokgrönsaker o ris till. Mumsigt.
Har fortfarande ingen dator *suck* så jag får stå över utmaningen. Alla bilder o dokument ligger på en separat hårddisk i väntan på den nya (sprillans) som förhoppningsvis kommer snart. Den gamla var det ett fel på så eftersom vi hyrköper genom N´s jobb ersätter dom den *tur*.
Ha det så gott o lycka till med läkarbesöket, hoppas du får bra hjälp.

Anonym sa...

Hej och tack för din kommentar. Vilken härlig och god lördagsmiddag du fixat. Ser super gott ut.
/P

Susihus sa...

Mums vilken lyxmiddag. Tack för utmaningen, jag får ta tag i den när jag kommer hem från Kina...är på g dit nu. KRAM på dig