måndag 9 februari 2009

Män som hatar kvinnor

Någon mer än jag som tänker ser den?!
Böckerna är något av det bästa jag läst. Just därför tror jag filmen kommer göra mig besviken, men se den måste jag ändå. Snart har den premiär!!!

Mikael Blomkvist, ekonomireporter, döms till fängelse för förtal av finansmannen Wennerström, och beslutar sig för att ta time-out från sitt jobb på tidskriften Millennium.I samma veva får han ett ovanligt uppdrag. Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill att Blomkvist ska skriva släkten Vangers historia. Men det visar sig snart bara vara en täckmantel för Blomkvists verkliga uppgift: att ta reda på vad som hänt Vangers unga släkting Harriet, som varit spårlöst försvunnen i snart fyrtio år. Till sin hjälp får han Lisbeth Salander, en ung strulig tjej, tatuerad och piercad, men också professionell hacker och med unika egenskaper som gör henne till en oslagbar researcher.

5 kommentarer:

My White Cottage sa...

Hallå där!

Jag längtar till biopremiären! Har också läst böckerna och jag måste säga att jag har höga förväntningar på filmen. Böckerna är bland det bästa jag har läst!!!

Förresten, kommer du in på Seaside Living nu??!? Jag skickade ju en ny inbjudan på din nya mejladress!

Ha en fin helg och alla hjärtans dag!
Kram Jenny

My White Cottage sa...

Hjälp, kom på att jag bommat din utmaning... *skäms* Men jag ska ta tag i den nu!!!

Kram Jenny

Susihus sa...

Klart jag ska se dem!!! Har längtat och funderar på att gå på premiären. Jag tokläste böckerna och tycker de är superbra. Ha en härlig alla hjärtansdag helg! KRAMKRAM

Vicki sa...

Jag vet inte om jag går och ser den på bio men när den kommer på dvd lär jag se den. Jag har inte läst böckerna så jag tror filmen är bra.

Vicki

Lisa sa...

hejsan, hur är det? Hur har det gått för dig på läkarbesöket? Ha ett trevligt sportlov!