måndag 9 februari 2009

På kurs

Om en stund ska maken, jag och våra två tonårsdöttrar på kurs på körskolan.
Nu för tiden måste man ju skaffa sig ett handledarintyg för att få lov att övningsköra med någon. Helt okej tycker jag, men VARFÖR ska man behöva ha ett personligt per barn? Det borde väl räcka att både jag och barnet gått kursen och fått ett intyg? Man begränsar ju verkligen möjligheten till att övningsköra med fler på detta sätt. Jag tycker att jag, i och med att jag gått kursen, borde kunna få övningsköra med vem som helst som oxå gått kursen. Kanske får jag svar på min fråga under kvällens gång.

Under tiden kan ni ju testa hur många frågor ni klarar om regler i trafiken http://korkortonline.se/teoritest/

En del var inte alls så självklart som jag trodde.

1 kommentar:

Vicki sa...

Fick du svar på din fråga på bilskolan?

Har din dotter bakat tårtan själv?

Vicki