söndag 19 juli 2009

Söndag


Det blev ytterligare fläderblomssaft satt. Gott att ha i höst.

Idag hade vi tänkt greja hemma, men efter ett par vakna timmar då jag bl.a hann sila fläderblomssaft bestämmde vi för att åka ner till stan. Bytte ett minne till vår ena dator, kikade på Ballingslöv kök på Svenska Hem. Där hade dom för övrigt 50% på en massa saker. Bl.a från Himla, Spira och Cult Design. Köpte jag något?! Nej!! Som alltid blir det det tilt i huvudet på mig när jag springer på sånt här. Jag kollar och kollar och kollar, plockar på mig lite grejer för att sedan lägga tillbaka dom. Suck!
Var även en sväng på IKEA där vi studerade deras kök mer ingående nu när vi vet vad och hur vi ska ha det.
Givetvis slank det med lite smågrejer hem.

En som har saknat skogsturerna
Nu i kväll har vi gått en sväng i skogen med ena hunden. Känns som evigheter sen. Kan meddela alla svampplockare att nu är kantareller här!!! Tyvärr är mördarsniglarna lika förtjusta i dem som vi :o((
Allt det gula på fotot är kantareller.

I morgon börjar maken jobba igen efter fyra veckors semester. Jag har två kvar. Undra vad jag ska göra under dom?! Nu ska jag i allafall hamna i soffan framför en film.

2 kommentarer:

Mindi sa...

Flädersaft är så gott. :)

Kramis
M I N D I

Susihus sa...

Det är nog inga bekymmer att få dem 2 veckorna att gå. Jag har precis börjat min första semestervecka av totalt 7!!! Så skönt, ska nog lyckas vänja mig vid detta liv=))
Sköt om dig. KRAM