torsdag 23 juli 2009

Regn

Strax innan kl 8 i morse var jag och hunden ute och gick.
Kom hem, åt frukost och sen körde vi till Orust och lämnade sonen hos kompisen som är på husvagnssemester.
Idag har det regnat konstant. Jag klarade mig från regnet under promenaden, men sen har det regnat och regnat och....
På väg över Tjörnbron.
Efter en kopp kaffe med kompisens mamma fortsatte vi och tog vägen om Göksäter på hemvägen. Göksäter är ett ställe som ligger mitt ute i ingenstans på Orust och som med åren blivit större och större. Förr om åren åkte jag ofta dit och köpte tyg till gardiner m.m och då var det inte alls stort , men nu har dom nog det mesta utan livsmedel. Eftersom det regnat konstant idag så vi var vi långt ifrån ensamna där. Där var överfullt!!!! Både på parkerinegn och i själva varuhuset. Ett mindre kaos. Men vem har bråttom på semestern?! Vi stod snällt i kön och fick de få varor vi plockat till oss. Bla köpte jag en ljuslykta jag länge velat ha och ett par vita crocskopior. Efteråt fikade vi med räkmacka i cafeterian innan vi körde hemåt.
Min nya ljuslykta

I kväll har vi fortsatt att spackla och fixa i dotterns rum. Tapeterna har kommit och ska hämtas i morgon. Sonen ringde nu i kväll och berättade att han fått två makrillar varav den ena har rökts och ska tas med hem. Jätteroligt!
Äldsta dottern är på bio och ser Harry Potter och resten av familjen sitter framför en film som jag oxå småtittar på.
Har precis spikat menyn för kalaset vi ska ha på söndag för vår 17 åring. I morgon ska jag handla och städa.

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej!
Tack för besöket hos mig, nu hittade ju jag hit!
Vilken mysig blogg du har, gillar den fina headern skarpt:)

Kikar gärna in igen,

Kram Jenny