lördag 18 juli 2009

Hantverk

Idag har vi haft en riktig skön dag.

Jag har gjutit två rabarberblad mellan skurarna och det ska bli riktigt roligt och se om jag fixar detta. På måndag är det dags för resultatet. Blir det bra är jag sugen på att försöka mig på andra saker oxå.

Här får dom ligga och bränna ordentligt tills på måndag. Ser nästan lite otäckt ut med svarta säckar.

Sen fick jag fram min symaskin, den har nog inte sett dagsljus på år, och sydde de kuddöverdrag jag planerat sen i våras. Nu är dom klara och pryder vår ena altangrupp som vi har under det nya taket på baksidan.

Eftermiddagen/kväll tillbringade vi i ett regnigt Göteborg, promenerandes längst Avenyn m.m medan våra barn och en pojkvän var på bio.
Nu har vi lämnat av sonen hos en kompis där han ska sova i natt, precis ätit varma smörgåsar, hällt upp ett glas vin och ska titta på en av de tre filmer vi hyrde med oss på vägen hem.

Min ros är så jättefin just nu och blommar med massor av blommor och doftar underbart. Den ska få flytta till en stor kruka i höst. Står med på listan över "att göra utomhus i höst".

Önskar alla en trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer: