onsdag 22 juli 2009

En skön dag

Idag har det varit en mycket behaglig dag. En sån dag man önskar att alla dagar var :o))
Mitt mål var ju att komma upp tillsammans med maken vid 7 snåret för att ta min morgonpromenad, men då sov jag såååå gott och tungt att jag låg kvar. Skulle bara ligga en liten stund till och vips var klockan 09!!!
Efter frukosten tog i allafall jag och yngsta dottern vår 7 km promenad med stora hunden och efter det satt vi ute på altanen och softade. Maken kom hem och fikade med oss och så kom regnet. När vi gick var det såå varmt, men lagomt tills vi satte oss ute började det droppa. Gissa hur glad jag är över vårt nya tak på altanen på baksidan..Guld värt att ha såna här tillfällen så man slipper fara och flänga med alla dynor etc som måste in.
Var uppe på vinden och letade fram lite böcker till dottern som har plöjt igenom sin bokhög och när hon hittat en och lagt sig tillrätta och läste satt jag och surfade medan sonen spelade med en kompis.
Efter ett tag körde vi in till vår lilla stad och shoppade lite. Hittade en svart blus, en flaska vitt vin och en bit lax. Dock inte i samma butik ;o)
Nu i em har vi ätit grillad lax, ratatouille, örtsås och druckit vitt vin. Jag älskar ratatouille, men tyvärr hittade jag inte mitt vanliga recept utan fick komponera ihop ett eget.


I morgon är vi lovad kraftigt regn :o(( Får se om jag hinner med en promenad. På fm ska jag köra sonen till en kompis som är med sin familj i husvagn på Orust. Där ska han vara i 3-4 dagar. Fiska, bada osv

Colorama som lovade oss tapeter idag har INTE ringt :o(( Som tur är har vi inte hunnit så pass långt att vi är klara för tapetsering så det gör inte så mycket, men jag hoppas att vi får dom i morgon.

Ta er gärna en titt på förra inlägget och se om ni kan komma med råd.

5 kommentarer:

millandante sa...

Härligt med sådana dagar!!
Har ingen aning om varför man inte skulle välja högblankt (drömmer själv om det) har det kanske med fingeravtryck att göra eller något sådant??
Bara kul att du länkar!!
Ha det bra trots regnet!

Lotta sa...

Vad kul att du tittat in "hos mig".Och tack för din kommentar!
Ang. köksluckor skulle jag välja högblanks. *drömmer själv*.
Idag är jag uppe med "tuppen" och blev riktigt sugen på mogonprommenad:) Men först ska jag titta lite mer på din blogg. Den ser jätteintressant ut. Há en bra dag!

Lotta sa...

Hej igen:)
glömde kommentera ert nya altantak. såå snyggt!
Vi ska riva vårt gamla altantak i veckan. Ser fram emot ett lika fint resultat;)

Ellas Inspiration sa...

Klart att du skall ta en tur till Göksäter. Så mycket roliga saker man hittade!!

Ha det gott!

Mvh

Karin

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad FIN uteplats du har & helt ljuvligt med tak över! Det är min önskedröm med och helst en inglasad.

Gott med lax!!!

Vad fin bild med hallonen, som ett vykort.

KRAM