tisdag 21 juli 2009

Storm

I morse blev det inte alls någon promenad som det var tänkt. Det har stormat hela dagen och jag verkligen HATAR storm, så behöver jag inte är jag knappt ute sådana dagar.:o((
Maloppa var här med sina två pojkar och vovven i fm. Vi fikade, pratade och kikade på bloggar. Tycker det är kul att ha någon som förstår det här med bloggar och vad det är man pratar om när man nämner det. Mina andra vänner tror att en blogg, det har man om man är kändis........typ *s*
På em var mamma mfl här för att gratta namnsdagsbarnet i familjen. Vi firar egentligen inga namnsdagar, men vi har tvillingar och då dom var yngre beklagade dom sig någon gång över att inte ha en egen dag att fira och det var då detta firandet kom till.
Vi bjöd på grillat med dvs tillbehör.


Första gången jag testade att grilla baconlindade sparris. Jättegott!



Zetas Kalamataoliver är outstanding!



Köpte vattenmelon för 4:-!!!! kilot häromdagen. Det var godaste melonen i sommar. Söt och god och med SMAK.




Testade att göra de goda morötterna jag åt på "Börje Olssons skafferi" i Simrishamn då vi var där (fick receptet via mail) och även mina blev goda även om jag nog ska ta lite mindre vitlök nästa gång.

Nu i kväll har vi spacklat lite i "renoveringsrummet" och i morgon ska vi grunda väggarna som ska målas. Troligen kommer tapeten oxå.


Nu hoppas jag att stormen kan avta och att det kan bli en promenad i morgon istället. Nu väntar duschen och sängen.
Hej så länge!

1 kommentar:

Junitjej sa...

Vad hungrig jag blev, när jag såg all mat!