måndag 20 juli 2009

Hallon och tapeter

Imorse gjorde jag det som jag hade tänkt göra _varje_dag under min semester. Tog en morgonpromenad den vanliga 7 km rundan. Kändes SÅ skönt efter duschen när jag satt och åt frukost. Dessutom såg jag att vårt "katastrofområde" mellan hus och garage blomstrade med hallon. Jättemycket!!!
Har hört att det ska vara ett hallonår i år och det verkar stämma. Plockade av de jag kom åt + några blåbär och våra mogna vita smultron. Blev gott med en del av det på frukostyoghurten. Resten tog vi på glass nu i em tillsammans med min bror och hans familj.
I fm fick vi äntligen åkt in till Colorama och beställt tapet till en fondvägg i dotterns rum. Hon har ända sen i julas talat om för oss att man KAN inte ha gula tapeter med prinsesskronor på bården när man ska gå i sjuan!!! Nu äntligen har vi satt igång. Har rivit tapeter i em och i morgon ska vi spackla. Kom på att vi ska ha kalas för näst äldsta dottern som fyller år på söndag och då hade det gärna fått vara klart.
När vi hade beställt tapet åkte vi hem till min bror och fikade. Dom små kusinerna ville så gärna följa med hem så då tog vi med dem och nu har alltså min bror och hans sambo varit hos oss och fikat och hämtat hem sina barn.
Dessutom har jag fått bokat in mig på en fotokurs som ingår då man köper en Nikon. Jag har bokat både tåg och hotell till jag ska till Växjö och bli student. *pirrigt* så här går det undan.
I morgon är målet att komma iväg på en promenad igen och sen får vi besök av Maloppa och hennes pojkar.
På em kommer mamma mfl för att fira namnsdag med oss. Funderar på om jag ska bjuda på middag. Vet bara inte vad. Får fundera vidare....
Hej så länge!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åhhhh så mumsigt med hallon! Det är ju så gott. Jag minns när man var liten och man var uppe på lantstället, på mornarna brukade jag gå ut och gå till stället där jag visste att det fanns hallon.Sen satt man där och mumsade i sig. :0)~
Förstår om dottern ville ha en ny tapet. ;-) Lova att visa oss färdigt resultat sen.

Duktig du är med att kommit igång med morgonpromenaderna med.
Här är man så slö, så slö...jag tänker varje dag..."Måste komma igång" ...men så blir det visst inte så. Men någon dag så...då ska det bli. ;-)

Jättekul med att se bilderna från när ni var på semester. Så mycket vackert ni ser ut att ha upplevt!

Ha det bäst!

Kram Helena

maloppa sa...

Spännande med nya tapeter, förstår henne precis. Jag tycker inte man ska behöva stå ut med förra ägarens dåliga smak i sitt sovrum när man är 37 heller fast maken är av annan åsikt *suck*...
Är såååå spänd på att se hur dina rabarberblad blev, kommer ut o inspekterar om en liten stund...

millandante sa...

Ja det verkar vara hallonår i år! Gott!!
Kan hålla med dottern att det nog var dags för nya tapeter inför högstadiet *fniss* (tiden går så fort!!!)
Vilken lyx att åka på fotokurs!! Fantastiskt att kursen ingår, ska bli kul att höra hur den var!!
Kram