onsdag 29 juli 2009

Lampa

Idag har vi gjort lite av varje. Fast mest slöat ;o) Gick upp med maken och år frukost men var sååå trött så jag var "tvungen" att lägga mig igen. Sov supergott gott till 10. Åkte in till lilla stan för att titta på en taklampa som dottern sagt att hon sett i en diverseaffär. Åkte dit och kikade och där hängde en lampa dom reade ut för endast 99:-. Vi tog den och den visade sig vara så rätt i hennes nya rum.
Passade på att veckohandla, skönt att ha det gjort.
Har plockat av de mesta på våra vinbärsbuskar idag och ska frysa in. Har ingen lust eller ork att varken göra saft eller annat just nu. Däremot ska jag sätta mer fläderblomssaft, men det går ju så snabbt.
Träffade min arbetskamrat på Jc idag. På måndag är man tillbaka igen:o(( Fast det blir säkert bra (även om jag skulle kunna ha semester en så där 5 veckor till....minst)
I natt har vi två gäster. Var sin kompis till 13 åringarna.
På lördag åker vi antagligen till Skara sommarland och leker :o))

3 kommentarer:

Lotta sa...

Fullt upp de sista dagarna på semestern då;)
det brukat ju vara så att mkt ska hinnas med innan arbetet kallar igen. själv började jag i måndags igen. det är konstigt hur fort semesterveckorna går. Men nu när jag jobbat 3 dagar känns allt 2som vanligt" igen. Hoppas ni nu får bra väder och en trevlig dag på sommarland!

Susihus sa...

Vilken fin lampa du hittade och till vilket pris=) Vi har 4 mil ut till Kosta, så det är inte så långt. Här är det mulet idag, jag undrar vart solen och värmen har tagit vägen. Må gott
KRAM

Milla sa...

Det blev superfint i rummet och lampan pricken över i:et! Jag suckar över mina röda vinbär, får ta och frysa in dem med. Kastade nyss två påsar gamla vinbär från frysen ... Har inte fläderblommorna blommat över för länge sen? När jag hade ett sånt träd frös jag in blommor, men sen var det ingen som gillade saften i vart fall så den fick jag hälla bort .... knasigt.