söndag 29 augusti 2010

Äpplen

Äppleträdet har gett oss många äpplen i år och de är såååå goda att göra smulpaj på. Tyvärr har vårt lilla träd en skada som gör att det antagligen kommer att dö så småningom, men just nu ger det gott om frukt.

Hej alla!!!

Nu är det nog bara att inse att det inte kommer att bli något mer sommarväder :o(( Några mornar denna veckan har vi inte haft mer än 8 grader här på västkusten. Mycket regn har vi oxå haft i veckan. Jag har haft en ganska tuff vecka på jobbet och nästa blir säkert minst lika tuff gissar jag. Men jag trivs och det är huvudsaken. Har kommit igång med pluggandet igen och om ett par veckor är det dags att åka till universitetet igen.

Idag har vi varit på kalas hos svägerskan som är ifrån Vietnamn. Åt en god buffé av asiatisk mat. Innan det var jag och en av alla mina döttrar ute på en 7 km rask promenad. Underbart härligt! Jag har varit riktig duktig med maten och motionen denna vecka och hoppas att jag har ork och inspiration att fortsätta. Man mår så mycket bättre ju!!!!

Nu när vi tvingats inse att sommaren är över bestämde vi oss för att ta itu med utsidan nästa helg. Plocka undan och tömma alla krukor, ställa undan utemöblerna som inte står under tak m.m Det känns som att det är lika bra att få det gjort.

Många äpplen har blåst ner i all storm vi haft och man får plocka in de snabbt som 17 om inte sniglarna ska hinna före.

Ha en underbar vecka alla!!



2 kommentarer:

Milla sa...

Men kära nån, det är väl på solsidan ni bor?? Jag sitter fortfarande på altanen och solar näsan om dagarna här i nordost och rosorna blommar. Usch vilken himla otur västkusten haft med vädret denna sommar... vi får hoppas september blir en FIN höstmånad!! Kram Milla

A House With A View sa...

Vilka hääärliga bilder!! Ja visst mår man bättre av lite motion, håller helt med. Jag är inne i ett flow just nu där det går ganska bra och ska försöka hålla i det :) Blev inspirerad av att läsa om er höststädning utomhus, det är något visst med det! Oftast väntar jag för länge så fingrarna blir isbitar innan jag kommer till skott...

Ha en skön kväll!

kramizar aka