fredag 13 augusti 2010

Räkor

I går blev det inget inlägg. Hade fullt upp. Först var jag iväg och njöt dryga 1½ timman hos min frisör. Genomklippt och nya fräscha slingor. Köpte med en färgbomb till håret. dvs en slags inpackning som jag ska ha i 3 minuter varannan vecka för att hålla färgen på slingorna fräscha samt ge håret lite lyster. På eftermiddagen träffade jag en mammaledig kollega och vi åt var sin sallad på fik i lilla staden. Jätteroligt att träffa henne igen!
På kvällen frossade maken och jag i färska räkor och ett fåtal kräftor och kallt gott vitt vin. Äntligen är priset på räkorna på väg ner!!!! Vi har inte ätit räkor sen i våras pga det hutlösa priset de legat på. Som mest var de uppe i nästan 400:- kilot!!! Sanslöst! Men det är ju såååå GOTT !!!








2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Färska räkor... o havskräftor... *åhhhh*

Det bästa med vår resa förra året till västkusten, var just skaldjuren!

Lotta sa...

Härligt att gå till frissan och bli ompysslad. Här har det också "slingats" idag. Men jag har fått göra det på mig själv. Och det är ju inte lika trevligt. Men jag är för "snål" för att gå och betala, då jag är gammal frissa och kan fixa det själv.

Mums, vad gott det såg ut med räkorna. Vi funderade på att köpa hem till ikväll. Men just när vi stod ch handlade ringde telefonen och vi blev bortbjudna, och det tackar man ju inte nej till:)
Fortsatt Trevlig Helg!