tisdag 10 augusti 2010

Shopping

Peugeot pepparkvarn
står nu på vår köksbänk.


Idag skulle både maken och jag till optikern för att justera våra linser. Därefter susade vi ner till stora staden för att göra slut på mina presentkort jag fick då jag fyllde år tidigare i sommar. Jag älskar att ha presentkort att handla för. Ett av dem var Cerveras och det var där i kikade in först. Min första tanke var att se om det fanns bra erbjudande på iitalas vinglas som vi har åtta av, men det gjorde det inte. Gick länge runt i butiken och kollade vad vi skulle kunna tänkas behöva och till slut slog vi till på dyrgripen ovan. Vi har länge pratat om att vi måste köpa en mortel i granit och en pepparkvarn. Har aldrig ägt något av det, men ofta saknat det. Nu har jag gått och köpt en pepparkvarn får så mycket pengar jag knappt köper vinterjacka för ;o) Överdriver liiiite ;o)
Nästa presentkort gick att använda på Plantagen och där inhandlades två ljust ljust rosa kryssbollar till utsidan och en hög snygg vit kruka för inomhusbruk.
Ja, just det, eftersom makens opitkerbesök tog länge tid än mitt kikade jag in på Hemtex och fyndade en snygg vit vas för endast 35:- mot tidigare 149:-. Me like!!
Vädret idag har varit riktigt bra och vi satt ute och åt middagen. En massa (som tur var) grillade grönsaker, fläskfilé, grekisk bondsallad och tsatsiki. (O)djuret på bilden nedanför är för övrigt väldigt mätt efter att stulit en HEL!!!fläskfilé!! Fast står det ett fat med nygrillat på altanGOLVET så kan väl de flesta förstå att inte ens den mest väluppfostrade retrievern kan motstå att ta sig en fläskfilé (eller två som hon var på väg med)? :o) Man kan inte anklaga min man för att vara den vassaste kniven i lådan :o))





Inga kommentarer: