måndag 9 augusti 2010

Award


Att hitta en sång här grej när man kommer hem efter en veckas semester är något som får en att bli alldeles varm. Speciellt när den kommer från en ny bekantskap där ute i den fantastiska rymden. Det är A House with a view som gett mig denna och med det ber mig berätta 7 intressanta saker om mig själv!! Tusen tack!!
När man fått awarden förväntas man:
-kopiera in Awardbilden i sin blogg för att visa att man fått den
-tacka och länka till den man fått den av
-nominera 7 andra bloggare och länka till dem
-berätta 7 intressanta saker om sig själv
Jag inser ju med ens att de tre första sakerna är en baggis, men 7 intressanta saker om mig själv, ja där börjar jag nästa skratta lite åt mig själv ;o) Men jag bangar inte utan jag berättar 7 saker om mig själv, intressanta eller ej!
Nu kör vi......
1. Jag älskar kombinationen rödvin och ostbågar!!! Låter säkert helsjukt, men det ÄR gott och jag har faktiskt en kompis som oxå älskar detta och vi har INTE påverkat varandra! :o))
.
2. Jag MÅSTE duscha innan jag går och lägger mig! Man kan nog till och med kalla det en tvångshandling för ibland då jag varit ruskigt trött och tänkt att jag gör det till morgonen är jag efter en stund tvungen att gå upp och ta den där duschen. Förresten tycker jag att man SKA duscha på kvällen. :o)) Hur nice är det att krypa ner i sin goa säng oduschad??
.
3. När jag tittar på en sån där härlig romantisk komedi kan jag komma på mig själv med att sitta och fånle filmen igenom. Jag ÄLSKAR filmer som poppar upp ihuvudet flera dagar efter. Exempel på sådana är Pretty Women, Min bästa väns bröllop, Ps I love you, Love actually mfl.
.
4. Jag har aldrig gråtit till en film!! Jag är helt enkelt inte sån som gör det, så enkelt är det.
.
5. Jag börjar studera på universitetet då jag var mer än vuxen. Äntligen tog jag tag i det och har läst ett år nu , om tre år kan jag förhoppningsvis titulera mig lärare.
.
6. När maken ville ha ett tredje barn och jag lät mig övertalas till detta från de två jag hade tänkt i mitt liv planerade vi att det skulle vara såpass många år mellan den andra och den tredje för att slippa syskonvagnar, många bilstolar etc som vi haft till systrarna som det bara är 16 månader mellan. På ultraljudet i v 17 fick vi reda på att vi väntade TVILLINGAR och jag är säker på att båda tvillingarna mimade "lurad" till mig när vi såg dem på skärmen ;o)
.
7. Jag älskar min man lika mycket nu (kanske tom mer) som då vi träffades väldigt unga för 27 år sedan!
.
Då var det dags att föra uppdraget vidare. Inte lätt att plocka ut 7 ur denna fantastiska värld.
Jag börjar med bloggen
.
1. Dagens Flower Power som goa Milla är ägare till. En blogg om vardagslivet och Milla skriver på ett mycket härligt sätt.
2. Junitjej, Karin har mycket fina foton och skriver om vardagen i Göteborg med mannen och hunden.
3. Kitchenbloom är en härlig blogg med mycket kreativitet. Lina har massor med goda recept och hennes hallonpaj är underbar!!!
4. lottenlind ger dig mängder med inspiration till fina dukningar och inredning. Kolla deras förvandling av av huset och tomt på utsidan!! Här finns mängder med tips om färg och tapeter.
5. Mindi en kär gammal vän som faktiskt är den enda i denna samling som jag kände irl innan datorernas tid. En rosaälskande tjej som älskar att fotografera.
6. Perlan är verkligen en blogg du ska besöka för att få inspiration till hemmet. Dessutom kan du handla mycket av inspirationen i Pernillas webbutik Perlanliving.se
7. Lyckliga mamman är en fartfylld blogg med inredning, familjeliv, en massa smarriga recept och mängder med shopping. Härliga foton!
.
Det ska bli jätteroligt att läsa vad ni har att berätta om er själva tjejer!!!

3 kommentarer:

Junitjej sa...

Åh, tack snälla!! Jag ska berätta om mig själv, men jag gör det kanske inte idag.

Lotta sa...

TACK snälla du!!! Vad GLAD jag blir:))))
Jättekul att läsa lite mer om dig. Här har du en till s0m gillar ostbågar och rödvin;)
Här blir det också ännu en filmkväll. kramis

Milla sa...

Åh Kul! Jag är med! Bara lite seg men kommer!