söndag 15 augusti 2010

En söndagstur

En tur till Tjörn och Orust
Vi bestämde oss för att ta en tur istället för att vara nyttiga. Även detta är ställen nära oss.

Jag har skapat en ny kategori i bloggen, "Värt ett besök". Här tänker jag lägga in de ställen jag besöker och som jag tycker är värda att tipsa om. Idag satte vi oss i bilen med tre av barnen och en av hundarna och körde norrut. Körde över till Tjörn där vi stannade på en rastplats alldeles med en gång efter bron på Tjörnsidan. En jättefint ordnad plats och inte bara träbänkar här och där, nej här fikade man på stora runda bord med en "skiva" av sten. Informationstavlor, kiosk m.m Den ligger inte direkt efter vägen utan man får köra av en bit där skyltar visar. Har du vägarna förbi och behöver en paus rekommenderar jag verkligen denna plats.

Utsikt från rastplatsen. Massor av segelbåtar, eller båtar över huvudtaget var ute på havet idag trots en ganska hård vind.

Vi körde vidare och hamnade på Klädesholmen, en liten ö med broförbindelse längst ut på Tjörns västra sida. Här ligger Salt och Sill som är väl värd ett besök. Här kan du både äta och bo. Bor gör du på en egen husbåt.

Här ligger oxå Sveriges (tror jag det var) snabbaste husbåt. Nytt för i år är tydligen egen parkering på taket ;o)



Ikväll har vi grillat och druckit ett gott vin. Ett bra avslut på semstern. I morgon är det tillbaka till verkligheten som gäller. Maken ska åka med största hunden till veterinären. Håll tummarna för att man lätt hittar vad som är fel med henne samt att vi inte blir ruinerade.

Go söndagskväll på er!!

1 kommentar:

Mindi sa...

Den kategorin gillar jag. :)

Älskar små utflykter och se vad som finns att se i vårat vackra Sverige. :)

Ha det gott!

Kramis
M I N D I