fredag 3 september 2010

Fredag

Vi har sju hinkar på altanen på baksidan där vi odlar tomater. Min pappa och hans fru har drivit upp de i växthus så plantorna är högre än mig och där är fullt med tomater. Denna veckan har vi haft riktigt varma dagar och det är toppen så att våra tomater kan få mogna. Det finns ju inget godare än en solvarm egenodlad tomat. Sådan smakskillnad!!!

Välkommen Fredag!!!

Jag har alltid gillat fredagar lite mer än andra dagar, men denna fredag välkomnar jag mer än andra. Vi har haft ett par tuffa veckor på jobbet och jag känner att jag har något på gång i kroppen. Både maken och yngsta dottern är småkrassliga med förkylning och huvudvärk. :o(
Idag slutade jag redan 12.30 så jag har hunnit storstäda huset, fixat rena lakan i sängen (finns det något ljuvligare än att lägga sig i rena lakan?) och tvättat en maskin. Bara den förkylda dottern som varit hemma från skolan har funnits hemma så här har varit så lungt. Nu börjar övriga familjemedlemmar ramla in, men än råder ett visst lugn.
Idag ska vi bara ramla ner i soffan och njuta av färska räkor. Håller sig alla tonåringar hemma kan det kanske bli ett glas vitt vin oxå. Jag vill gärna vara körduglig när barnen är ute på stan.

Vi har ett projket på utsidan som vi egentligen skulle behöva fortsätta med, men jag vet inte om det blir av. Tror maken pratade om att jobba en av dagarna, men frågan är väl om han orkar nu när han inte är helt okej. Jag ska försöka hinna med och plugga lite oxå. Fick en "pling" idag på jobbet och måste skriva på den. En "pling" är när poletten trillar ner kan man säga :o)) Jag går alltid och spånar på uppgifterna i flera dagar eller veckor innan det där plinget kommer. Nästa vecka är det dags att bege sig till universitetsstaden igen. Bara två dagar denna gång. Det ska som vanligt bli KUL!!!! Jag älskar att plugga!!!

Ha en underbar helg där ute!!!

2 kommentarer:

Milla sa...

Härligt med räkor, gissar att priset blivit bättre nu! Här blir det också nyfräscha lakan, och nyvädrade täcken, det är härligt när man kan ligga och prassla extra länge på lördagmorgonen :=)
Det verkar som att ALLA är förkylda, hörde att halva klasser är sjuka på lokala skolan här hemma... Ha så gott! Kram Milla

A House With A View sa...

Vilken hääärlig bild på dina tomater! Visst är det något visst att skörda sina egna grönsaker!

Vad härligt det låter att ha hunnit med att städa undan i huset, här ligger allt efter just nu.

Krya på er!

Stooora kramizen från aka