måndag 13 september 2010

Måndag

På vissa avsnitt av stranden i Römö fanns Livräddare, eller strandvakter som vi kanske säger här. De vaktade delar av stranden som de märkte ut med flaggor och allt eftersom vattnet steg eller sjönk undan flyttade de både flaggor, bil och stolar för att vara nära vattenbrynet.


Tillbaka igen!!

Har haft två goa dagar i universitetesstaden med en massa ny kunskap inmatad och trevligt sällskap. Varje gång jag är där tänker jag att jag aldrig vill att den här studietiden ska ta slut. Fast det är ju några år kvar :o))) Jag kanske tröttnar tids nog.
I går var jag hemma hela dagen och fixade med tvätt och pluggade en del. Idag körde en ny vecka igång och vi hade det riktigt lungt på jobbet. Dessutom jobbade jag bara mellan 7.15 och 13.30. var vägen om biblioteket efteråt och beställde studielitteratur jag behöver.
Min envisa förkylning håller i sig även om den lugnat sig något. Så segt att gå så här. MEN, som tur är har inget herpessår dykt upp ännu. Vi ska ju fotograferas på jobbet denna veckan och det vore sååå typiskt om jag skulle få ett nu. Inte för att man är så snygg innan, men det ser ju inte direkt fräschare ut med ett läbbigt sår mitt i ansiktet ;o))
Nu ska jag snart bänka mig framför Halv åtta hos mig.

Ha en bra vecka vänner!!

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Härligt att du är igång igen! Halv åtta är också en favorit här hemma, gillar mixen av folk, för att inte tala om Helge skog :D.

Kram