söndag 5 september 2010

Lax




För ett par helger sedan var jag och yngsta dottern på hundutställning. Vi var där för att hejja på en kompis som ställde ut sin valp. För några år sedan tillbringade vi många helger så här. Kan inte säga att jag saknar det så där jättemycket och gladast över att slippa jippot är nog vår hund. Hon gillade aldrig att showa i ringen, hon trivs bättre att jobba ute i skogen och det gör nog hennes matte oxå :o))



Hallå Söndag !!


Lite mer mulet idag, men fortfarande fint väder. Natten har nog varit väldigt kall här för när jag gick upp vid 8 var det bara 3 grader ute. Maken jobbar idag oxå och vi andra gör just ingenting. Jag och yngsta dottern är fortfarande förkylda. Hon betydligt mer än mig, jag känner mig fortfarande sådär halvvissen med lite rinnande snuva. Nu fattas väl bara att jag får ett av mia hemska herpessår som jag ALLTID får i såna här lägen. Toppen eller INTE eftersom vi ska fotograferas på jobbet om 1½ vecka :o(( Håll tummarna för att det uteblir denna gång, blåsorna alltså.
I morgon börjar ett av mina favoritprogram på Tv4, Halv åtta hos mig!! Jag tycker att det är toppen. Nya recept, inblick i andras hem och fyndiga Helge Skoog på lagom lång tid. I morgon är jag dock osäker på om jag kan se programmet eftersom vi har möte på jobbet, men Tv4 play finns ju.
På tal om mat ska vi äta färsk lax idag. Jag älskar färsk lax. Lagad i ugn eller på grill med olivolja och citronpeppar på. Så gott och så enkelt!!

Njut av dagen!

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Lax tillhör också mina favoriter!

Har haft vänner som hållit till på dessa utställningar men har aldrig självt förstått vitsen med det hela ;).

Halv åtta är också ett program som jag brukar följa. roligt att kika in hos folk o se deras matidéer. Men visst är det Helge som sätter pricken i programmet :D.

Kram