lördag 4 september 2010

Älghorn

Vilken härlig dag!!! Detta säger jag med en Ipren i kroppen. Förmodligen känns den inte alls lika härlig om ett tag :o(( men NU gör det. Bra start på dagen, underbart väder och en stund shopping med sonen.


Lördagen är här!
Sov ut ordentligt i morse, åt frukost tillsammans med sonen som var den enda vakna i huset. Idag vara mamman så snäll att hon lät alla tonårsdöttrar sova ut. De som inte behövde sova ut pga förkylning behövde det pga sen hemkomst. Annars kan den här hemska mamman tycka att man inte kan sova till 12-13 varenda helgdag ;o))
När jag vaknade kände jag mig rätt vissen. Jag har en förkylning i kroppen, det känner jag, men den har nog inte riktigt satt fart ännu. Får jag bestämma kan den gott komma av sig där.....
Stoppade i mig en Ipren för att orka plugga lite och sen åkte sonen och jag in till vår lilla stad och uträttade lite måsten som färsk lax till i morgon, present till ena kollegan och så förstås LÖRDAGSGODIS!!! Fast denna lördag får inte jag något. Nya vanor är införda för denna mamman och dessa har än så länge bidragit till två minuskilon.
Ska hinna få i mig lite mat innan Iprenen släpper, känner att den är på väg att göra det och sen ska jag nog fortsätta att se Solsidan. Har nästan glömt bort att jag har halva boxen kvar. När man inte mår helt bra måste det vara okej att få ligga i soffan mitt på dagen i ett underbart väder och bara vara. Eller hur?? :o))
Innan jag drar tänkte jag visa vad som dekorerar vårt matsalsbord.

Jag var ute efter makens trofé från älgjakten, måla den vit och ha på väggen, men där satte jägaren i familjen stop!! MEN jag kunde få det där hornet han hade hittat i skogen en gång. Så det högg jag och målade vitt!! Jag gillar det! Kärleksört gillar jag oxå och den blommar för fullt på utsidan nu och passar perfekt som snittblomma inne. Den fina vita vasen har jag fyndat på Hemtex under slutspurten på rean för hela 34:-!! Som ni ser sitter jag även där ibland när jag pluggar eller som nu, bloggar.Jag har andra projekt på gång under sprayburken. Visar när det finns något att visa.

Ha de gott vänner!!

Inga kommentarer: