måndag 27 september 2010

Svamp

Skogens guld!!!

I går tog vi en sväng i skogen här hemma. Tänkte se om vi kunde hitta lite svamp och samtidigt låta hunden springa av sig rejält. OJ vad svamp vi hittade!!! Jag har aldrig plockat så mycket på en och samma gång tidigare. Ca fyra liter gula kantareller och så plockade dottern lite trattkantareller som det fanns hur mycket som helst av.


Dagen innan hittade jag lite taggsvamp så i går åt vi färsk pasta med en pastasås gjord på bacon, taggsvamp och gula kantareller. MUMS!!!


Min mamma har kommit hem från Cypern och på planet hade de parfymen jag letat efter!!! I går kom hon hit och lämnade den och vi bjöd på vår goda pastarätt, sallad, bröd och ett urgott vin.

Äntligen är den min!!!!

Kram på er och trevlig vecka!!


6 kommentarer:

Junitjej sa...

Så mycket svamp du har hittat!! Vad gott det är med svamp!

Milla sa...

Hm skrev nyss en kommentar sen kom det felmeddelande... Hörde att det finnas massor av trattisar i skogen. jag blir avis på alla som hittar, själv kommer jag aldrig iväg till nån skog. Jag är lite rädd för skogen!! Men älskar att äta svamp :=)
Vintipset mottages gärna!
Kram Milla

A House With A View sa...

Oj så gott med svamp och vilken fin bild!! Låter gott med pastasåsen!!

Spännande med doften, den måste jag lukta på i butik!

Kramiz aka

Anne sa...

Så mycket svamp! Så mycket gott man kan göra med den. Nä, nu måste jag ta mig tid att bege mig ut i skogen och leta.

Anonym sa...

Åh va härlig med sä mycket svamp!

Kolla gärna in mina traderaauktioner om du gillar märkerkläder till barn!

Ha en fin kväll! //Malin

Susihus sa...

Mmm med läcker svamp du har hittat. Må gott i höstsolen. Kramkram