fredag 1 januari 2010

Nyårsafton

God fortsättning alla!!
Nytt blad nytt år!
Hoppas ni hade en trevlig nyårsafton! Vi hade vänner här och hade en mycket trevlig kväll.
I år hjälptes vi åt med maten så ett par fixade förrätt, ett par efterrätt och vi gjorde resten.
Vi var sex vuxna och fyra barn.
Lite bilder från kvällen!



Vi har ju otroligt nog härligt vinterväder här på västkusten denna jul och nyår och i går var det riktigt KALLT!!! Jag passade på att göra islyktor. En del med lummel i, en del utan. Dessa prydde varje trappsteg upp till vårt hus.





Dukningen på bordet för vuxna. Jag har använt små silver och guldstjärnor, små julgranskulor, silvertråd och avklippta tulpaner att dekorera bordet med.



Barnens bord dekorerades med guldpärlor, guldblommor, rosa tulpaner och guldhjärtan på varje plats. Dessa fick man lov att ta med hem om man ville.



Förrätten




Som mellanrätt serverade vi ostar som passade till ett mycket sött vitt vin. Till detta hasselnötter, sharonfrukt, päron, dinkelkex och päron/ingefära marmelad. Mycket uppskattat.
Efterrätten! Visst är den läcker?!


12 slaget skåldes givetvis in utomhus i champagne och till fyrverkerier i en stjärnklar iskall natt!!
Därefter fortsatte vi några timmar till inomhus!

Idag har vi haft en mycket slapp dag, men jag mår inte riktigt bra eftersom jag fortfarande är superförkyld, tonårdöttrarna är sega efter att ha varit ute i går kväll så vi har bara softat framför tvn och plockat undan från i går. Nu ska vi snart äta resterna från i går och sen ska vi se hur det har gått för alla bönder.

Det känns jättekul att jag hunnit med att blogga så mycket som jag gjort dessa dagar och jag hade hoppades att jag hade kunnat fortsätta så, men jag vet ju att snart drar allt igång igen och då är det bloggen som blir lidande. :o((

Kram till er alla som läser här!







6 kommentarer:

Lotta sa...

Det ser ut att ha varit en supertrevlig kväll. Jättefin dukning!!! Jag älskar att duka fint. Vi hade gäster hemma hos oss igår och jag lade ner lite exrtra tid på just nyårsdukningen.

Önskar dig en god fortsättning på det nya året.
kram

Camillas blogg sa...

Vilken underbar dukning!! :) Och vilka läckra islyktor!

Önskar dig en god fortsättning!
Tycker det är superkul när du är så flitig med bloggen! :)

Kramar Camilla

Nilla Q sa...

Hej!

Vad GLAD jag blev att du lämnade en kommentar så att jag kunde hitta till dig!

Vilken fin dukning till nyår! Önskar dig en god fortsättning. Hoppas vi hörs igen!

Kram Pernilla

Skatan sa...

Men GUD vilken läcker efterrätt!!!

Sov gott,

Anna

Lotta sa...

hej igen!

Angående tapetbården du undrade över: Prova att sprya med vatten och testa efter en liten stund om bården lossnar, annars kan du prova med en hårfön och värma upp, för att sedan försöka få bort bården. Går inte detta så måste du spackla. Kanterna från bården måste bort. LYCKA TILL!!!
kramis

Pilo sa...

Vilka fina ljuslyktor och vilken dukning. Kul att få se!