lördag 2 januari 2010

Nytt ljud

När jag vaknade idag kände jag att min förbaskade förkylning nog börjat dra sig tillbaka. Fortfarande snuvig, tät och hostig, men inte på långa vägar lika risig som de senaste dagarna.
Idag körde vi ner till stan. Maken skulle titta på hemmabiosystem (ljud). Jag får ångest i såna affärer :o( Finns det något jag verkligen hatar så är det elektronikaffärer *rys*. Därför roade jag mig i affärer som "Inreda", "EM möbler" "Hemtex" och "Mio". DÄR trivs jag även om jag just idag inte köpte något. När vi träffas någon timma senare är vi mååååånga sköna tusenlappar fattigare, men jag har en glad make ;o) Vi åker vägen om IKEA och jag får handla lite. Två glasburkar till flingsalt och en klädrulle. När jag påpekar orättvisan i dagens shopping blr jag påmind om D90 jag fick förra året. Fast det hade ju förstås suttit fint med ett nytt objektiv till den ;o)
Så inte nog med att pengar till en halv chartersresa försvunnit idag så ska jag behöva stå ut med fula högtalare oxå.
Eftersom han köpte en Blueray spelare oxå så var vi tvungna att hyra bluerayfilmer oxå. "Johan Falk nr4", Terminator och Min feta grekiska semester.
Annars börjar långledigheten lida mot sitt slut fast jag funderar på att ta ledigt måndag och tisdag oxå. Har inte bestämt mig ännu. Sen måste jag komma igång med pluggandet. Har en sista uppgift kvar innan denna kurs är slut, men jag känner att det är segt nu när man tagit det lugnt ett tag.
I morgon funderar vi på att njuta av det fina vädret. Kanske grilla lite korv ute i skogen och barnen kan åka lite skidor. Kanske ber vi några kompisar komma hit.

Inga kommentarer: