torsdag 7 januari 2010

Torsdag

I dag var kroppen seeeeg när klockan ringde vid 6. Då är det gott att veta att man börjar 9 i morgon och att det då redan är FREDAG. SÅNT e gott!!!
Inte blev jag piggar av att jag 02.18 väcks av ett sms från dottern där hon bara vill tala om att hon sett den läskigaste rysaren ever........det var nästan så jag önskade henne en sömnlös natt ;o) Vad 17, normalt folk jobbar ju och sover faktiskt den tiden på dygnet. Skitunge! ;o))
I morgon börjar två av fyra barn skolan igen efter jullovet och sen är vardagen igång på alla plan. Rätt skönt, men karusellen sätts ju i och med det igång. Har en rätt tuff vår på jobbet med många utvecklingssamtal och projekt, skolan och sen får vi en student i slutet av maj. (Jag gissar att det är så dom går ut) Våren brukar ju gå oerhört fort så jag tänker börja planera så smått redan nu. Jag hoppas innerligt att inte studenten krockar med ett datum då jag är i Växjö. Självklart kommer jag ju att stanna hemma då, men det medöfr ju att jag missar massor i skolan.
Idag har jag plockat upp jullådor m.m på vinden igen. I samma takt som jag bar upp lådorna bar maken in sina lådor han varit och hämtat idag. Det sista till hans nya ljudanläggning hade kommit!! Nu har vi en massa "underbara" (*ironi*)"lådor" i varierande storlekar i vardagsrummet och det är sååååå fult!!!! Det har dunkat i väggarna i hela huset under eftermiddagen. Försöker få till ett köp av ny tvbänk nu när vi har så "fina" saker ;o) Har en i ek, men vill ha en vit högblank. Vi får se hur det blir.....det hade verkligen suttit väldigt bra med en sådan.

2 kommentarer:

junitjej sa...

Svar: Ja, jag deltar också i PIM. Alla pedagoger på skolan är med på det. Måste nå minst till nivå 3.

millandante sa...

Goa de är när de tror att mamma alltid står beredd att lyssna... även kvart över två på natten.. =O

Har också en tv-bänk som jag inte vill se längre... den är i björk och jag gillar ändå formen så den får målas. Vit...:)
Kram