söndag 17 januari 2010

Utslängd

Igår skulle nästa äldsta dottern ha tjejkväll och övriga i familjen var utkörda. Sonen åkte till mormor, hans tvillingsyster till en kompis och äldsta systern skulle på fest. Mamman och pappan fick roa sig bäst dom kunde på egen hand.....
Först skulle det lagas mat och hjälpa dottern duka. Dukningen gick i svart och vitt


Sockrade glas till "fördrinken"


Vi, maken och jag gick på bio och såg "Snabba cash". Jag som hade läst boken innan tyckte att filmen var bra, men att den nog gör sig bättre som bok. Maken som inte läst boken tyckte den var jättebra.


Bild:gp.se

Bild:gp.se

Bild:gp.se

Efter filmen gick vi upp till Avenyn och åt på El corazon. Delade på en largepizza med serranoskinka, pesto, kronärtskocka och oliver. Till det beställde vi sourcreme dressing som rekommenderades. Ett glas rött gjorde måltiden kanon!

Hem kom vi vid 23tiden. Här var undanplockat och fint och tjejerna hade gått vidare. Vi kom i säng innan 24, men har sovit i tvåtimmarsintervaller för att ha koll på var döttrarna befann sig. Klockan 4.15 fick vi sista "sov gott smset" och även vi kunde sova gott ;o))

I morgon jobbar jag tidigt för att sedan följa med äldsta dottern till läkare i stan, sen illbaka till jobbet för föräldramöte. Blir en dag med fläng fram och tillbaka.

Önskar dig en trevlig vecka!



6 kommentarer:

Junitjej sa...

Svar: Vad kul att du har käkat på El corazon! Deras pizzor är verkligen kanongoda!

Lotta sa...

haha, känner igen det där med att bli "utslängd" emellanåt;)
Och ni verkade ju få en toppenmysig kväll:)

Önskar dig också en toppenbra vecka.
kramis Loten

Susihus sa...

Mmm det är väldans trevligt på El corazon. Har ni fått allt klart med köket nu? Ja nu är det jobb igen, känns lite konstigt men men man vänjer sig fort. Hade dock gärna varit hemma lite till. Sköt om dig
Kram

maloppa sa...

Låter ju som en underbar afton för er alla - superkul! Vill oxå se "Snabba cash" men får vänta till ryggen är bättre. Blir hemma hela veckan har jag bestämt idag ifall du kan senare i veckan så är du välkommen....
Den pizzan lät helt i min smak, mums!

millandante sa...

Det slår mig igen hur fort tiden går... alldeles nyss var det godnattsaga och nu blir man utslängd... hihi..känner igen mig:)
Mysigt det också, på sitt sätt!:)
Kram

Mindi sa...

Hej hej!

Hoppas att allt är bra med er? Vilken fin dukning... jag gillade glastallrikarna. :)

Kram
M I N D I