tisdag 26 januari 2010

Tillbaka

Tillbaka till verkligheten sen några dagar tillbaka. Hade en jättetrevlig tripp till Växjö. Det blir roligare för var gång tycker jag. Detta är verkligen ett toppensätt att plugga. Att inte göra det i sin hemstad menar jag utan åka iväg då och då. Man umgås ju verkligen med sina kurskamrater. På kvällarna man har ihop och för att inte tala om den tid man tillbringar på tåget hinner man diskutera en massa och skratta mängder!
Nu har jag fått mina första högskolepoäng, avslutat en kurs och påbörjat den andra. Det rullar på.....
Jag har sagt det innan, men jag måste få säga det igen......jag är SÅÅÅ glad att jag tog steget och började plugga!!!

Vi småpillar fortfarande med köket. Nu har tapeten och glaset över köksbänken kommit upp och det blev så bra. Nu ska vi ha tag på glasmosaik som ska läggas i fönstret över diskhon. Ytterligare lite pill återstår + hallen då. Vi har i allafall äntligen kommit fram till att vi ska ha en granit och golvvärme på golvet närmast ytterdörren. Granit som går i vitt och grått.

2 kommentarer:

Susihus sa...

Härligt när man vågar ta steget och göra något annat! Hejja dig
Kram

maloppa sa...

Härligt att din Växjötripp blev lyckad och skönt att det börjar närma sig slutet för köket. Hos oss är det fullkomligt byggkaos, ja du vet ju hur det är *ler*. Skönt att iaf kunna lämna bygget o åka o jobba medan snickarna fortsätter. Golvet kom idag efter lite strul och vi fick riva taket så där blir det pärlspont istället *jippie*. Lite pill att måla men det är sååå snyggt. Ha det gott så får du komma hit o kika när det är klart.