söndag 10 januari 2010

En slapp söndag

Idag har vi inte alls haft lika fint väder. "Bara" -6 grader, ingen sol och ganska mycket blåst! Vad glad jag är över att vi tog oss ut till havet i går.
Idag har vi grejat hemma. Jag har plockat bort alla adventsljusstakar, stjärnor m.m Maken har satt upp täckskivor i köket och grejat med det fönster som ännu inte är helt klart. Alla barn har varit hemma + en pojkvän och en kompis så det har varit fullt hus hela dagen. En kompis, hennes dotter och hennes särbo kom förbi och fikade.
Gick en sväng i skogen med hunden förut. Kallt som attan där blåsten kommer åt, men riktigt behagligt där det är lä. När vi kom in gjorde vi pizzor.
I kväll har jag tid på diskussionsforumet med min studiegrupp och sen väntar soffan och en godispåse. I morgon börjar jag mitt nya liv! Det ni!!

4 kommentarer:

millandante sa...

Skön söndag!!
Hoppas du får en bra start på veckan och ditt nya liv... är det studierna, godiset eller något helt annat du syftar på...?? Spännande låter det i alla fall!!
Kram

A home far away sa...

Härligt med minusgrader! Pust

Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Är så glad att vi har plus grader äntligen.. Inte för att vi haft speciellt kallt, det brukar vi inte ha här nere i södern.. -11 har väl varit som "värst".. haha

maloppa sa...

Jag har inte ont av kylan, har ju bott i permafrost i dryga 28 år... När solen tittar fram finns det inget som kan hålla mig inne, inte ens det envisa ryggskott jag dragit på mig. Tog en prommis med Siri ner till Tempo för att handla lite smör o mjölk, en semla slank ner oxå... Orkade inte bära mer trots ryggsäcken. Skönt var det att komma ut iallafall. Nu har jag slagit mig ner i syrummet o väntar på inspiration och ork. Smärtan övergår mer o mer i värk, nog inflammation i musklerna på g. Annars är det mesta bra och jag ser fram emot skolstart om en vecka eller så. Lyckat till m skolan!