söndag 30 augusti 2009

Back in town

Vet ni hur BRA det känns att jag faktiskt tog steget och började läsa?! Att jag tog tag i mig själv och i allafall ska göra ett försök i att få en högskoleexamen. Jag skriver försök för även om jag tyckte att det var riktigt skitkul i Växjö så inser jag ju att det kommer att bli mycket tufft. Att ha det tufft under ett år eller så är väl okej, men att ha det under _fyra_år känns en aning tufft, men jag ger det ett försök.
Åkte hemifrån kl 5.15 i onsdags morse och kom hem kl 20.30 i fredagskväll. Utan att ljuga kan man nog säga att det enda jag gjort på hotellet var att sova, alla annan tid har tillbringats på universitetet och några timmar på restaurang på kvällen. Fick kontakt med fem trevliga tjejer från närliggande stad som jag hängde på och som jag ska bo med nästa gång. Känns jättebra att ha någon att vara med. Många reste två och två eller i grupp, men jag är/var som sagt ensam.
I går sov jag ut ordentligt och sen åkte vi ner till stan. Handlade lite höstväxter som jag precis varit ute och planterat nu och nya beslag till våra innedörrar. På kvällen såg vi "En shopaholics bekännelse".
Innan jag åkte hann vi se "Män som hatar kvinnor" Superbra fast jag läst boken.
Idag har vi varit på dop. Makens kusins dotter döptes. Nu är vi alla lite sega. Jag har suttit och kollat mina anteckningar lite och testat den nätplattform vi ska använda oss av.
I morgon kör en ny arbetsvecka igång. Jag börjar kl 5.45 !!!

Ha det gott alla!

5 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Vad skönt att du träffade nya kompisar som du kunde vara med i Växjö!! :)

Oj, öppnar ni SÅ tidigt!! Vi öppnade kl 7 innan, men from förra veckan öppnar vi 6.30. Tyckte DET var jättetidigt!

Kram Camilla

Susihus sa...

Härligt att du trivdes och hittade nya vänner. Ha en underbart skön dag. Kram kram

Mindi sa...

Du är jätte duktig!!!!!!

Kramis
M I N D I

♥ cloudberrie ♥ sa...

Det låter så spännade att plugga, saknar det ibland. Men samtidigt vet jag hur tungt det är att ha livet där hemma med barnen, hinna med allt när man samtidigt ska jobba. Jag fixade det inte när jag skulle läsa sist, så jag valde att kasta in handduken. Men då hade jag grundutbildningen, så vidareutbildningen kändes inte helt nödvändig och idag är jag glad över beslutet. Jag trivs ändå så bra med det jag gör.

Du kommer att fixa detta! Absolut!

STOR Kram från Eva

Dubbelörn sa...

Du är fantastisk! Bara att göra ett sådant försök är mer än vad de flesta andra gör.

Men som i allt annat så krävs det en viss tid för acklimatisering... ;)

Styrkekramar