söndag 16 augusti 2009

Det går fort.....

Bild från Skärhamn nu i sommar.
Tiden den går så fort! Måndag......torsdag.........måndag........torsdag osv osv
Nu sitter vi här mätta efter en god middag med bl.a gorgonzolafyllda färsbiffar och smörfrästa kantareller plockade nu i em. Ett glas rött till oss vuxna fanns kvar i den flaska som öppnades i helgen och förhöjda middagen ytterligare. Nu ska vi snart inta sofforna för att söndagsslappa framför en film. I morgon är starten på en ny arbetsvecka som för min del börjar med studiedag. 8-16 istället för 7-14, inte jättekul, men vad har jag för val? ;o)
Vi har haft en skön helg. Maken har dock valt att jobba en del. Idag har yngsta dottern och jag varit en snabbis på fölvisning. Sen åkte vi till mormor där äldsta dottern och yngsta kusinen var i full färd med att baka kanelbullar.
Jag har letat en del studielitteratur och försökt orientera mig i Växjö via karta på nätet. Om drygt en vecka bär det iväg och det börjar allt pirra lite. Jag som aldrig gör något ensam ska resa bort i tre dagar helt ensam och påbörja fyra års studier. *pirrpirr* Jag hoppas och tror att jag hittar härliga studiekamrater som jag kan tillbringa kvällarna med. Blandat med pirrkänslan finns en spännandekänsla. Att jag tar detta steget och verkligen gör något med mitt liv. HELT själv!!! Det är grejer det ska ni veta;o))
På något vis så känns det på både ena och andra viset att sommaren är över för denna gång. Även fast vi bara är mitt i augusti och bara fick ett fåtal veckor med riktigt sommarväder. Luften är kallare, det blåser ofta och kvällarna blir mörkare och mörkare.

Önskar er alla en skön söndagskväll!!!

4 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Vad spännande att åka till Växjö själv några dagar! Hoppas du hittar några trevliga studiekamrater!! :)
4 års studier- det går säkert jättebra!! Fortsätter du att jobba heltid då eller?

Kramar Camilla

maloppa sa...

Ja visst är det härligt, vi studenter får peppa varandra. Jag börjar 16 september och även om jag inte kommer gå på någon högskola irl ska det bli jätteskoj. Kommer ju ändå ha kontakt med mina kursare via nätet och olika diskussionsgrupper. Längtar till Niclas får tummen ur o köper en ny laptop till mig....
Lycka till med pluggandet o resandet!

♥ cloudberrie ♥ sa...

vad spännade! Vad är det du ska plugga? Kommer du att vara i Växjö hela veckor?

ja nu är det höst, fast några soliga dagar till får det gärna bli ;)

Trevlig helg!

Kram från Eva

Susihus sa...

Har du varit i Växjö än? Är spänd på att höra hur du har haft det. Må bäst
Kramkram