måndag 10 augusti 2009

Hur gör man?

Foto från Österlen

Hur kokar man kräftor? Havskräftor, fast man kanske kokar alla kräftor på samma sätt?! Vi har alltid köpt i fiskbilen så jag har ingen aning hur man går till väga för att få de godast. Vet du? I så fall får du gärna berätta hur du brukar göra.

Dagen har varit lång. Jobbat 9 till 17. Skulle egentligen jobbat till 17.45, men det fanns inga barn kvar.....
Har dessutom haft en inskolning. Fast jag trivs!!
Blev mest plock här hemma när jag kom hem. Matlagning, tvättvikning, borsta hunden, skala och frysa äpplen, sila den sista flädersaften osv. Nu har vi 26 liter flädersaft i frysen. I morgon ska jag hämta röda vinbär hos mamma. Fast dom får nog hamna i frysen som dom är. Svärmor har svarta vinbär som ska plockas och dom är alltid välkomna.
Läste ut boken i går och ska försöka börja på en annan idag. Ska snart krypa till sängs eftersom jag ska upp 06 i morgon. Kanske orkar jag påbörja boken innan jag somnar. Att jag inte kommer att hinna med skönlitteraturen nu när jag ska börja studera är nog det jag sörjer mest. Nu kommer jag att få lägga all min lediga tid till studielitteratur istället, under fyra ÅR!!! Suck! Jag måste skaffa mig en liten bok och skriva upp alla böcker jag får nys om och som jag vill läsa.........sen.
Hej då!

Inga kommentarer: