söndag 23 augusti 2009

Hej

Foto taget av dottern med min nya kamera


Ops, vad tiden går!!
ag förbereder mig som bäst på att bli student. Tidigt på onsdag morgon tar jag tåget mot studentstaden och är borta i tre hela dagar. Letar som bäst studentlitteratur och har både lånat, ropat in på Tradera, beställt nytt och så ska jag hinna med ett besök på biblioteket. Idag fick jag även tag på en blivande kurskamrat så det känns lite tryggare nu att ha någon att hålla ihop med.
Annars gör jag väl inte så mycket mer än jobbar och umgås med min familj. I går hade vi vänner på besök och grillade. Vädret var kanon och kvällen var trevlig. Vi planerar så smått för kräftskivan som antagligen går av stapeln i september. Ska bli roligt. Vi hade alltis stora livliga kräftskivor förr, men nu är det några år sen sist.
Sonens rum blev iordninggjort, men hans beiga vägg gjorde sig helt plötsligt inte alls längre med dom nya möblerna. Nu är tanken att vi ska tapetsera bara den väggen med randig tapet på längden. När återstår att se.

Inget roligt inlägg, mer ett jo-jag-lever inlägg.


1 kommentar:

Susihus sa...

Lycka till nu i din nya stad Växjö!
Kram på dig