söndag 2 augusti 2009

Så var det över för denna gång

Imorgon är det ljuva slöa livet över och verkligheten tar över. Med andra ord - semestern är slut för denna gång!
Jag har haft en skön semester även om den så klart gått väldigt fort. Har efter många år av önskan fått besöka Österlen och fått se en hel del. Ett är säkert och det är att vi vill dit igen. Kanske bara vi vuxna en helg?
Vädret var toppen första veckan, andra veckan sådär sen har det inte varit mycket att skryta med. Inte om man vill sola och bada i allafall. DET känns lite trist för i och med trist väder har man inte fått dom där sena utesittarkvällar på altanen osv.
Självklart hade jag gärna kunnat ha många fler semesterveckor, men samtidigt trivs jag då det händer saker, rutiner och hösten innebär en hel del nytt för mig så jag ser ändå fram emot att få komma igång igen.
I morgon får barn och hundar klarar sig med hjälp av varandra. Tjejerna är hemma medan sonen har lyckan att ha en bästa vän som bor på en ö på somrarna och där han är gäst just nu. Hämtar troligen hem honom efter jobbet i morgon eftersom det ändå nästan är på vägen hem.
Jag misstänker att jag kommer att sova riktigt dåligt i natt :o(( Gör jag alltid när "något är på gång".

Önskar er alla en riktigt trevlig vecka vare sig ni jobbar eller inte!

6 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Även om semestern är slut så har du alla ljuvliga minnen som kommer att fylla dig med energi!

Har kikat bakåt hos dig o upptäckt att vi besökt nästan samma ställen i Österlen :). Blev också så förälskad i denna landsdel. Och min favorit blev Haväng o Knäbäckshusen. Vitemölle o Baskemölla blev också ljuvliga minnen!

Återkommer gärna till Österlen.

Kramar

Maud sa...

Härligt härligt, åter i selen! hehe
Själv ska jag också upp tidigt.
Hoppas vi kan sova ändå!
Hälsar Maud

Proforma - Irene sa...

Usch och fy för första dagen efter semestern... och natten innan! Man sover så himla dåligt med sena vanor som man fått! Jag är "mellan två jobb" så min tid kommer nog också!

Svar: Nej, vi har inte varit med i Plaza än, väntar som bara den! Vet inte alls hur lång pressläggning det är med reportage men tydligen lååång!
Jag gör ett inlägg när det blir dags!
Lycka till på jobbet i morgon!

dagenskreativa sa...

Hoppas du får en fin vecka:)

Kram Anna

millandante sa...

Hoppas du får en bra start på vardagslivet!
Vad härligt det såg ut med Skara sommarland!
Kram

Camillas blogg sa...

Hur gick det att jobba första dagen då? Hade kaos på jobb idag efter att ha varit på annan förskola i 4 veckor: Larmet som tjöt emellanåt, en ventilationstrumma som rasat ner, många barn, nya inskolningar som vi inte visste om som dök upp, köksan som är på semester m.m.

Känner mig totalt slut..sov så dåligt i natt pga magen, max 3 timmar! Lär förhoppningsvis sova bättre i natt.

Ja, det hade varit kul att besöka Skara sommarland med er ngn gång. Hur långt har ni dit?

Kramar Camilla