måndag 3 augusti 2009

Regn hos mig!

Det är BLÖTT hos oss!! Väldigt blött!

Första arbetsdagen över. Jag sov rätt okej i natt, var pigg i morse och har haft en bra dag. Fast det är på tok för lungt. Jag gillar när det händer grejer och rullar på så det har krupit lite i kroppen på mig idag. Vi har i allafall fått möblerat om, pratat och fixat en del. I morgon börjar jag kl 06 vilket innebär att jag slutar tidigt, det är alltid bra :o))
Idag har det regnat här. Det har inte bara regnat, det har verkligen REGNAT !! I princip hela dagen och det har verkligen vräkt ner. Ska årets sommar bara vara två veckor?! Det är i allafall vad vi här på västkusten fick i sommarväder. Än så länge........
Det känns som att mina nya solstolar kommer att vara lika nya nästa sommar.

Jag funderar på att fixa till lite i sonens rum innan skolstart. Har syrran fint måste han ju oxå få det. Fast hans rum är rätt neutralt i färgerna och har inga barnsliga tapeter. Funderar dock på att plocka bort hans skrivbord som aldrig använts till det som det är tänkt för utan bara till att samla saker. Egentligen skulle vi vilja ha in en soffa i hans rum eftersom både han och hans kompisar är speltokiga och borde ha mer än en fåtölj och hans säng att sitta i, men rummet är svårmöblerat trots sina 15 kvm. Ena väggen täcks av garderober och det ställer till det. Har du några tips på bra sajter där man kan få lite tips eller inspiration?

2 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Här har det också vräkt ner hela dagen! Och gör det fortfarande!

Liseberg med er hade varit superkul! Men det får bli ett annat år..har blivit för mkt karuseller detta året: Tosselilla 2 ggr, Fårups sommarland 1 ggn, Folkets park plus ett tivoli vid stranden midsommarhelgen.

Kramis

Junitjej sa...

Igår regnade det precis hela dagen här. Det ser ut att bli regn idag också. Hoppas du får använda de nya solstolarna innan augusti är slut.